Liptovský Mikuláš – Istota je guľomet, povedal si zákazník pri nákupe v Hypernove a preveril si pravdivosť údajov o hmotnosti kúpeného balíčka kuracích stehenných rezňov. Rozhorčilo ho, že v porovnaní s údajom na etikete bol balíček ľahší. Sťažoval sa v obchode i v našej redakcii. Bratislavská centrála obchodnej siete Hypernova na Slovensku zaradila výrobok do akciovej zľavy. Predával sa počas druhého májového týždňa po 129,90 korún za balíček.
Dvadsaťkorunová zľava upútala nejedného zákazníka. Z celkového počtu 170 balíčkov, vyčlenených pre miestnu Hypernovu, sme v minulý pondelok našli v akciovom koši posledné dva. Prevážili sme ich na váhe v oddelení lahôdok za prítomnosti riaditeľa liptovskomikulášskej Hypernovy Jozefa Kusku, vedúcej oddelenia Táni Kollárovej a jej zástupkyne Viery Drahokoupilovej. V porovnaní s deklarovanou hmotnosťou bol jeden balíček ľahší o 22 a druhý o 44 gramov. Hoci oba balíčky boli okamžite stiahnuté z predaja, na skutkovej podstate nesúladu medzi udanou a skutočnou hmotnosťou tovaru v neprospech zákazníka sa tým nič nemení.
Zjavný prehrešok voči písaným i nepísaným pravidlám predaja nezmenšuje ani zákonom stanovená tolerancia plus-mínus 15 gramov hmotnosti pri predaji mäsových výrobkov v balíčkoch do jedného kilogramu. Aj po odpočítaní zákonom tolerovaného úbytku hmotnosti boli oba posledné balíčky akcie oproti údaju na etikete ľahšie. Ozaj iba tieto dva? „Pred zaradením do predaja sme námatkovo niekoľko balíčkov prevážili, boli v poriadku,“ konštatoval riaditeľ Hypernovy. Nespochybnil, že námatková kontrola neodobruje hmotnosť každého z celkového počtu balíčkov.
„Sme v tom nevinne, zodpovednosť za správnu hmotnosť nesie dodávateľ obchodná spoločnosť Hydina ZK Košice. On vážil a etiketoval. Z výskytu nižšej hmotnosti tovaru v neprospech zákazníka sme veľmi rozčarovaní a pohoršení. Voči dodávateľovi vyvodíme dôsledky,“ vyslovila sa hovorkyňa bratislavskej centrály Hypernovy Diana Chovancová-Stanková. Od spoluzodpovednosti za ponuku chybného tovaru sa hovorkyňa ani J. Kuska nedištancovali.
O stanovisko k prípadu sme požiadali aj dodávateľa. „Mrzí nás to, zákazníkom sa ospravedlňujeme. Pri vážení elektronickou váhou si ale nevieme predstaviť, ako k takejto chybe mohlo dojsť, zásah obsluhy je vylúčený,“vyslovil sa riaditeľ sekretariátu Hydiny ZK Pavol Košš. Dodal, že pri kontrole správnosti váženia neboli zistené žiadne nedostatky. Napriek tomu vedenie firmy vedúcemu strediska nariadilo opakovane a pravidelne kontrolovať správnosť váženia baleného tovaru. Dodajme, že niekde sa chyba v neprospech zákazníka stala, hoci sa stať nemala. Preto je dobré byť pri nákupoch ostražitý.