Zjednotiť vizuálny štýl mesta a vytvoriť jeho jasnú identitu, ktorá vychádza z vízie a strategických cieľov, je hlavnou úlohou nového vizuálneho konceptu.
LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Na októbrovom zasadnutí sa ním zaoberali poslanci Mestského zastupiteľstva v Liptovskom Mikuláši.
Tamojšia samospráva v súčasnosti využíva pri komunikácii erb mesta a rôzne grafické prvky. Ide najmä o vizitky, písomný styk, propagačné materiály či internetovú stránku. „Vizuálny štýl mesta je nejednotný a nepoukazuje na jeho jedinečnosť. Používanie grafických prvkov a erbu nie je presne definované, neexistuje jasná identita mesta a dizajn manuál,“ vysvetlila Darina Bartková, vedúca odboru stratégie, marketingu a regionálneho rozvoja Mestského úradu v Liptovskom Mikuláši. Dodala, že nekoncepčne pôsobia vizuálne štýly a logotypy mestských organizácií. Ide o Informačné centrum, Bytový podnik, Múzeum Janka Kráľa a Dom kultúry.
Mesto podľa slov D. Bartkovej rozpracovalo strategickú víziu. „Tá definuje Liptovský Mikuláš ako moderné, historicky a kultúrne bohaté mesto, obklopené jedinečnou prírodnou scenériou, kde radi žijeme, úspešne podnikáme a kam sa turisti a návštevníci radi vracajú,“ uviedla pred poslancami mestského zastupiteľstva.
„Použitie súčasného vizuálneho štýlu už nereprezentuje mesto podľa novej stratégie a nie je vhodné na prezentáciu mesta navonok.“ D. Bartková uviedla, že nový logotyp mesta symbolizuje mikulášsky darček pre všetkých. „Spája hlavné atribúty mesta do tvaru darčeka, ktorý symbolizuje novú víziu mesta a tri cieľové skupiny: občanov, podnikateľov návštevníkov a turistov.“
Vizuálny koncept sa zaoberá aj logotypmi mestských organizácií. Zelený kvadrant by mali mať organizácie, ktoré poskytujú služby, svetlomodrý tie, ktoré sa venujú zábave, športu a voľnočasovým aktivitám. Mediálnu oblasť by mal prezentovať tmavomodrý kvadrant, históriu a tradície mesta zlatý.