Operačný plán zimnej údržby miestnych komunikácií schválil mestský parlament v Ružomberku. Hlavným cieľom je včas a kvalitne zabezpečiť zimnú údržbu miestnych komunikácií, chodníkov a lávok určených pre chodcov.
RUŽOMBEROK. Na starosti ju budú mať Technické služby. Cestári v Ružomberku budú ako posypový materiál používať štrk, piesok a soľ. Zásoby si, podľa slov riaditeľa Pavla Jeleníka, vytvorili v sídle Tehnických služieb. „K dispozícii máme 450 ton štrku a 120 ton soli. Zásoby budeme postupne dopĺňať podľa poveternostných podmienok.“ Miestne komunikácie sú rozdelené do dvoch kategórií. V prvej sú tie komunikácie, ktorými prechádzajú linky mestskej autobusovej dopravy a ďalšie vybrané úseky.
„Tieto komunikácie budú v zjazdnosti udržiavať špeciálne vozidlá – sypač s radlicou za asistencie traktorov s pluhmi. Do tejto kategórie je začlenená aj pešia zóna v centrálnej časti mesta, ktorej budeme venovať zvýšenú pozornosť,“ uviedol P. Jeleník. Tieto komunikácie musia byť zjazdné najneskôr do šiestej rána. V prípade kalamity ich budú neustále plúžiť a posýpať. „Ako posypový materiál pri teplote do mínus šiestich stupňov používame soľ a pri nižších teplotách štrk,“ vysvetlil riaditeľ Technických služieb.
Práve posypu soľou sa venoval poslanec Martin Alušic. „Vo viacerých lyžiarskych strediskách ju nevyužívajú kvôli životnému prostrediu. Uvažujeme o tom aj u nás?“ Poslanec poukázal aj na problémovú údržbu chodníkov zo strany niektorých majiteľov nehnuteľností. „Mali by sme prijať opatrenie, aby boli vždy včas vyčistené a potom práce vyčísliť majiteľom nehnuteľností.“ Poslanci súhlasili, aby komisia verejného poriadku vypracovala návrh na čistenie chodníkov, ktoré nemá v správe mesto.
Riaditeľ Technických služieb na margo používania soli uviedol, že absolútne nemôžu porovnávať Ružomberok a lyžiarske strediská.
„Kolísanie teplôt je veľké, keby sme nepoužívali soľ, vozovky by boli neudržateľné.“ Používaním soli v budúcnosti sa na návrh M. Alušica bude zaoberať komisia dopravy a životného prostredia. Chodníky, ktoré spravujú Technické služby, sú, podľa P. Jeleníka, čistené na slušnej úrovni. „Nemôžeme chcieť, aby sa Technické služby pustili do čistenia chodníkov, ktoré nie sú v správe mesta a vyrobili sekeru za stotisíc korún,“ dodal riaditeľ Technických služieb.