Z redakčnej pošty vyberáme dva listy. Prvý sme dostali po Charitatívnej módnej prehliadke v Liptovskom Mikuláši, ktorú organizovala Marta Palovičová. Finančný výťažok z prehliadky - takmer desaťtisíc korún - odovzdala M. Palovičová v závere prehliadky predstavenej Domu Charitas. sv. Kláry sestre Júlie. Po niekoľkých dňoch od prehliadky sme do redakcie dostali list podpísaný sestrou Júliou, vychovávateľkami a dievčatami z Domu. Citujeme z neho:
„Ak lásku prežívame skutočne, nemôžeme si ju nechať len sami pre seba. Láska sa chce a musí meniť na charitu, na službu ľuďom, ktorí sú okolo nás, na vydávanie svedectva o Bohu práve cez skutky lásky. Takýto veľký skutok lásky som zažila v jeden novembrový večer a pevne verím, že sa to dotklo všetkých, ktorí sme na Charitatívnej módnej prehliadke v Liptovskom Mikuláši vytvorili jedno veľké spoločenstvo lásky. Pochopila som, že existuje len jedna cesta, a to je cesta lásky. My všetci sme sa v tento deň obdarovali. Aký to bol dar? Náš venovaný čas a náš nezištný záujem jeden o druhého. Láska vo svojej čistote a v sebadarovaní je najlepším svedectvom o Bohu, dá sa získavať vtedy, keď nechceme získať. Najlepšie robíme dobro, keď ho robíme, akoby sme jedli chlieb. Tak normálne, každodenne. Zaujímavé je, keď Kristus hovorí podobenstvo o poslednom súde: „Hladný som bol, smädný som bol a dali ste mi jesť, piť - aj spravodliví sa čudujú: Kedy sme ťa videli smädného, hladného?“ Asi preto sa čudujú, že robia dobre, akoby jedli chlieb. Tak každodenne. Kresťan nie je ktosi naprogramovaný, ale niekto, pre koho je každá situácia nová, neopakovateľná, a preto k nej nepristupuje so šablónou. Kresťan vie rozoznať, keď je čas hovoriť o Bohu a keď je lepšie o ňom mlčať a nechať hovoriť Lásku. Za veľkú šancu, ktorú sme dostali všetci pozvaní a nechali sme prehovoriť lásku - daruj a budeš obdarovaný, sa chcem poďakovať Marte Palovičovej a prostredníctvom nej všetkým, čo nám venovali čas, námahu, peniaze, pochopenie, nezištný záujem... Na takýto večer sa nedá zabudnúť. V našich srdciach zostáva láska a veľká vďaka... Ďakujeme. "
Druhý list napísala Zuzana Z. a reagovala v ňom na doručovanie objednaného tovaru, ktorý prichádza k zákazníkovi inou cestou ako poštou. Mladá mamička napísala, ako ju prekvapilo, že jej tovar objednaný z katalógu, dopravili domov autom dodávkovou službou. Bez avizovaného dodania, takže mala problém so zaplatením balíka. Vyberáme z listu: „Hotovosť som doma nemala, šofér však čakal, kým si nepožičiam od susedovcov. Na otázku, prečo mi telefonicky neoznámil dodanie tovaru, keď číslo svojho mobilu som uviedla na objednávke, šofér odpovedal: „Kam by sme došli, keby sme mali zákazníkov informovať dopredu.“
Dva rozdielne prístupy človeka k človeku.