FINANČNE A ROZSAHOM PRÁC najvýznam– nejšou tohtoročnou investičnou akciou v Ružomberku by malo byť vybudovanie obchodno-spoločenského strediska v centre mesta.
V decembri minulého roka bola na oficiálnej internetovej stránke mesta zverejnená informácia, že v januári tohto roka by malo byť pre túto stavbu vydané stavebné povolenie. Zástupcu primátora Mestského úradu v Ružomberku Vladimíra Lajčiaka sme sa opýtali, aká je aktuálna situácia v súvislosti s projektom, ktorý výrazne zmení tvár centra mesta.
Keď sa začali šíriť informácie o pripravovanom projekte vybudovať obchodno-spoločenské stredisko, ružomberskí podnikatelia vyjadrili voči jeho výstavbe hlasný odpor, avizovali aj, že sa budú snažiť zastaviť výstavbu strediska súdnou cestou. Už sa situácia upokojila alebo sú evidované k tejto záležitosti aj podania na súde?
Treba povedať, že v tomto prípade nejde o jednotný názor domácich obchodníkov. Nesúhlas vyslovila len určitá skupina podnikateľov v meste, ktorá sa pomenovala ako Klub ružomberských podnikateľov. Ja si však myslím, že by to mal byť skôr Klub niektorých ružomberských podnikateľov. Ak existovali výhrady tohto klubu voči projektu, myslím si, že neboli racionálne a boli skôr podložené myšlienkou za každú cenu zabrániť stavbe. Neviem o tom, že by k tejto veci boli vedené nejaké súdne spory.
Má už investor vydané stavebné povolenie? Kedy by sa malo začať stavať a aký je plánovaný termín ukončenia výstavby tohto komplexu?
Stavebné povolenie investor ešte nemá. Predchádza mu totiž územné rozhodnutie, posúdenie vplyvov na životné prostredie a archeologický prieskum staveniska. Stavba môže byť začatá až po splnení spomínaných legislatívnych predpokladov, ktoré nie sú priamo závislé na vôli investora. Lokalita pre výstavbu obchodno-spoločenského strediska sa dá všeobecne zadefinovať ako územie medzi Ulicou Podhora a Hurbanovou. Predpokladaný čas výstavby je deväťnásť mesiacov od vydania právoplatného stavebného povolenia.
Akú konečnú rozlohu bude komplex zaberať a aký typ predajní bude ponúkať svoj tovar, resp. služby?
Po neúspešných rokovaniach investora s majiteľmi ďalších priľahlých pozemkov, o ktoré mal záujem, je orientačná zastavaná plocha budúceho komplexu približne 9-tisíc metrov štvorcových. Úžitková plocha celého komplexu bude 17 až 20-tisíc metrov štvorcových. Štruktúra komplexu by mala predstavovať najmä obchodné priestory: móda, konfekcia, obuv - 40 %, elektro, hobby, šperky, optika, šport, umenie, hudba, knihy, pamiatkové predmety, darčeky, kvety či iný špecifický tovar. Chýbať nebude ani supermarket. V žiadnom prípade nechceme, aby v tomto priestore boli lacné, tzv. čínske obchody, bazáre, obnosený textil a lekárne. Samozrejmosťou budú aj služby - kozmetika, manikúra, pedikúra, kaderníctvo, salóny krásy, foto, svadobky, kopírovne, internet, požičovne videonosičov či športových potrieb. Mesto nemá záujem o tipovacie kancelárie, ambulancie lekárov či pohrebníctvo. Nezabudlo sa ani na cukrárne a lahôdky, rýchle občerstvenie, reštaurácie a tematické kaviarne. Nežiaduce sú výčapy a klasické krčmy.
A čo zábava a relax a napríklad aj toľko požadované plochy pre skateboardistov?
Investor myslel aj na oddych. V Auparku nebude chýbať kino, megadiskotéka pre 3-tisíc ľudí, in line vaňa, bowling, fitness, šípky, stolný tenis, stolový futbal, squash, simulátor golfu, laserová strelnica, ruské kolky, lezecká stena, trampolína, lyžiarsky trenažér, stena na grafity, paintball či streetball. V žiadnom prípade nechceme ďalšie hracie automaty. V rámci relaxu nebude chýbať parná a infračervená fínska sauna, masáže solárium, jakuzzi.
Aký najvýznamnejší prínos pre mesto vidíte v realizácii tohto projektu?
- V prvom rade ide o dokomponovanie boľavého miesta v centrálnej mestskej zóne, na urbanizovanie ktorého samospráva nemá dostatok finančných zdrojov. Charakter spoločensko-zábavno-obchodného centra je súčasne výrazným oživením a lákadlom nielen pre domácich obyvateľov, ale aj návštevníkov mesta.
V komplexe budú zakomponované funkcie, ktoré mestu dnes chýbajú a predpokladám, že sa stane oživujúcim prvkom aj v neskorších podvečerných a večerných hodinách, čo by malo vyvolať pozitívnu reakciu ostatných podnikateľov v centrálnej mestskej zóne formou predĺženia predajnej doby a v konečnom dôsledku môže znamenať celkové oživenie centra mesta po sedemnástej hodine.