Podchod pri železničnej stanici Ružomberok – Rybárpole už takmer desaťročie spôsobuje traumu nielen železničiarom.
RUŽOMBEROK. Cez frekventovanú železničnú trať denne prechádzajú stovky ľudí. Pritom by mohli využívať podchod vybudovaný pre tento účel, ale...
Ako priznala aj Martina Paulíková, hovorkyňa Železníc SR, podchod je od roku 1999 v hava-rijnom stave. „Zariadenie podchodu bolo postupne rozkradnuté, bol zatopený zrážkovou vodou a čo sa nedalo ukradnúť, to bolo zdevastované. K presnému vyčísleniu škôd sa nemá význam vyjadrovať, pretože podchod bol dlhé roky nefunkčný.“ V roku 2002 začali podchod rekonštruovať. Práce však o niekoľko mesiacov pozastavili z investičných dôvodov. Obnovili sa až vlani v októb-ri. „Celkové investičné náklady boli odhadnuté na päť miliónov korún. Skutočné čerpanie bolo vlani viac ako tri milióny korún,“ povedala M. Paulíková. Po odčerpaní vody z podchodu a predbežnom vyčistení opravili oceľové konštrukcie, zastrešili vstupu pri druhej koľaji, osadili nové strešné žľaby a zvody, urobili výplne medzi stĺpmi zastrešenia podchodu. Opravili aj elektroinštaláciu, osadili osvetlenie s ochranou proti vandalizmu, vybudovali systém prečerpávania vody a vymenili dlažby. „Ukončenie prác je plánované do konca tohto mesiaca. Dovtedy je ešte potrebné odstrániť drobné stavebné nedostatky,“ informovala M. Paulíková. Dodala, že cieľom rekonštrukcie je predovšetkým zvýšenie bezpečnosti mimoúrovňovým prechodom železničnej trate verejnosťou (nielen cestujúcich) a revitalizácia prostredia v okolí vlakovej zastávky Ružomberok – Rybárpole.
Bude závisieť len od chodcov, či budú zrekonštruovaný podchod využívať, alebo tento priestor bude naďalej miesto stretávania sa rôznych asociálnych živlov. K zlepšeniu situácie by mohla prispieť aj častejšia hliadková činnosť pracovníkov mestskej polície v tejto lokalite.
Autor: JS