Mesto chce zistiť, či sú peniaze určené pre Technické služby efektívne využité.
LIPTOVSKÝ HRÁDOK. Miestami búrlivá, ale v každom prípade, zaujímavá bola debata pred– staviteľov mesta so zamestnancami Technických služieb v Liptovskom Hrádku. Jej cieľom bolo zoznámiť zamestnancov Technických služieb s požiadavkami mesta. Veľmi otvorene sa však diskutovalo aj o problémoch medzi mestom a Technickými službami.
Primátor Branislav Tréger v úvode prezentoval navigačný systém, ktorým sú vybavené niektoré autá Technických služieb. Za jeho najväčšiu výhodu označil to, že autá majú detailne pod kontrolou. „Vieme, kde sa celý deň pohybovali či pol hodiny stáli,“ povedal približne tridsiatim zamestnancom minulý štvrtok. Podľa tohto vedia, že nové zametacie auto sedem hodín zametá mesto a je efektívne využité. „V Podbrezovej vďaka tomuto systému dosiahli približne tridsaťpercentnú úsporu pohonných hmôt. O to ide aj nám, chceme zistiť, či efektívne využívate peniaze daňových poplatníkov. Viem, že všetci s tým možno nebudete súhlasiť, ale musíme si pozametať pred vlast– ným prahom.“
Zamestnancov informoval aj o úsporných opatreniach v mestskej polícii, mestskom úrade či kultúre. „Ak niekto z vás príde s návrhom, ako môžeme usporiť peniaze, dostane odmenu tak ako niektorí zamestnanci úradu,“ vyzval primátor. Poukázal aj na viaceré nedostatky pri práci ako aj ekonomickej činnosti. „Prečo neukladá odpad na našu skládku Liptovská Kokava? Lebo tam je zlá prístupová cesta, Kokavčania za opravu kolies zaplatili niekoľko tisíc korún,“ uviedol B. Tréger, ktorý za problém označil komunikáciu medzi mestom a Technickými službami.
Zamestnanci sa dotkli aj presťahovania Technických služieb z centra mesta. „Čo bude s bývalým areálom? Dozvedeli sme sa, že budova sa ponúka na odpredaj a nás dávate na perifériu.“ Primátor uviedol, že schválená zóna Juh v súčasnej lokalite Technických služieb počíta s komunikáciou s kruhovým objazdom. „Prepojí sa severná a južná časť mesta. Nákupnú cenu nového areálu sa nám pri rokovaniach podarilo o milión korún znížiť. Nový areál by mal pre vás byť komfortnejší, väčšie priestory budú k dispozícii aj pre techniku.“ Riaditeľ Technických služieb Vladimír Cisár zamestnancom povedal, že s tým už nič neurobia. „Kocky sú už dávno hodené.“
Primátor niekoľkokrát zdôraz– nil, že aj Technické služby sa musia prikryť takou perinou, na akú majú. Ich riaditeľ zdôraznil, že sú na jednej lodi. „Viazne komunikácia, treba nájsť spoločné východiská, veď sme tu pre občanov. Túto debatu si podrobne rozoberieme ešte raz aj so zamestnancami.“ Podľa primátora sa po stretnutí bude diať veľmi málo. „Takým spôsobom ako doteraz nemôžu fungovať, situáciu musíme riešiť. Technické služby sú pod veľkým drobnohľadom, možno budú potrebovať novú organizačnú štruktúru,“ uzavrel primátor. Dodal, že už viac nemôžu čakať. Ušetrené peniaze môžu, podľa neho, ísť aj na platy zamestnancov.