Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Kto je, či nie je pán

„Charakter podnikania v službách je špecifický a každý, kto pracuje v tejto oblasti, by sa mal zamerať na spokojnosť zákazníkov a nie na zisk pre seba,“ napísala v liste čitateľka Judita Tomaškinová z Liptovského Mikuláša.

Čo ju podnietilo napísať list? Nespokojnosť so službami v zreštaurovanej mikulášskej reštaurácii Taverna, kde si s priateľmi chceli 18. júla spraviť pekný večer. Zapovedala sa však, že po posledných skúsenostiach už nikdy do nej nevkročí. „Problémy začali, keď nám obsluhujúci personál začal nosiť to, čo sme si objednali,“ citujeme z listu. „Kamarát si objednal o 20.15 hodine mäso na prírodný spôsob a priniesli mu vyprážané, ale ochotná čašníčka ho vymenila. Kamarát sa k svojej večeri dostal až o 21.30 hodine bez jediného slova ospravedlnenia. Medzitým sme si objednali dve rôzne značky pív.“ Hostia však nevedeli, komu ktoré pivo podľa značky patrí a opýtali sa čašníčky. „Otázka podráždila majiteľa podniku, ktorý stál za barovým pultom a horlivo sa zapojil do vysvetľovania, pričom vôbec nevedel, o čo ide,“ pokračuje list. „Čašníčka nám spoza pultu odpovedala, ktoré pivo je čie, no, samozrejme, bolo to opačne. „Predýchali“ sme túto nepríjemnosť. Zlatý klinec večera však nastal pri platení účtu. Zistili sme, že namiesto troch malých pív máme naúčtovaných 24. Zavolali sme čašníčku a ona zobrala účet so slovami, že ho opraví. Z pôvodných 1 145 korún ho opravila na 757. Priniesla opravený účet a začala sa načahovať po peniazoch, ktoré nám ostali ležať na stole. Tak toto ma neskutočne podráždilo. Namiesto toho, aby nám so slovami ospravedlnenia priniesli finančný rozdiel (pretože nesprávnu účtenku sme už zaplatili) spolu s opravenou účtenkou, oni nás prišli zúčtovať ešte raz. Keď sme sa ohradili, vedúci na nás spoza pultu vykrikoval, že sme mu vystresovali čašníčku. Ďalšia jeho kolegyňa sa pridala a povedala, že čašníčka je na nohách od 10. hodiny. Nerozumela som jej argumentu, pretože mňa ako zákazníka nezaujíma, že nový majiteľ reštaurácie absolútne nezvláda prevádzku reštaurácie v čase jednej z hlavných „špičiek“ turistickej sezóny v Liptove. Vrcholom ukážky neprofesionálneho správania sa majiteľa podniku počas celého večera boli jeho slová, s ktorými nás vyprevádzal z reštaurácie: „A už mi sem nechoďte!“
S konkrétnymi otázkami, ktoré vyplynuli z listu, sme šli za majiteľom reštaurácie Marekom Šimonom. Na situáciu si detailne pamätal a uznal, že problémy reštaurácie a personálu skutočne nemusia zaujímať zákazníka. Otázku nejasností okolo piva vysvetlil: „Hostia majú pravdu, že poháre so značkami piva mali zamenené, ale každý z nich pil to, čo si objednal. Zámena bola spôsobená tým, že obe značky piva patria pod jedného dodávateľa a ak v reštaurácii zameníme poháre, nikoho neukracujeme. Sťažovatelia však mali panovačné správanie, a preto som im povedal, aby už k nám nechodili. Nekričal som. Kto kričal, bol jeden zo spomínanej partie. Podľa mňa, boli už mierne podgurážení alkoholom. Tu nás chcú okradnúť, dokonca kričala jedna pani z partie.
Čašníčka, keď vystavila zlý účet, ospravedlnila sa, ale partia si všímala každú jej chybu a ona bola tak vystresovaná, že zabudla, že jej dali peniaze. Stalo sa to nedopatrením a hostia to vedeli. Čašníčka je spoľahlivý zamestnanec, poznám ju dlho a tvrdím, že si nedovolí okradnúť zákazníka. Môžem dať za ňu ruku do ohňa. Určite však alkohol a snobská povaha hostí zohrali svoju rolu. Preto som povedal: Ak sa vám u nás nepáči, nechoďte k nám viac. Takých zákazníkov my tu nemáme radi. Spomínaní ľudia sú z môjho pohľadu problematickí. Správali sa agresívne a ja ako majiteľ mám právo zakázať im vstup do podniku. Už pri vzniku incidentu som uvažoval o privolaní mestskej polície a ak sem prídu, urobím tak. Nemôžem vyjadriť ľútosť. Skôr ma mrzí, že takíto ľudia neváhajú vyrobiť scény v podniku, kde si iní prišli posedieť, najesť sa... Konal som tak, ako som v danej chvíli považoval za potrebné a vôbec to neľutujem.“ Aj podľa prevádzkarky Jany Medveckej v prípade zohral rolu alkohol, hostia zámerne vyhľadávali chyby. Dodala: „Nepáčilo sa nám to. Budeme radi, ak k nám viac títo hostia neprídu.“

DAGMARA

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 187
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 38 277
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 310
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 244
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 118
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 081
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 349
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 109
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 913
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 807
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Na fotografii zľava: Jozef Púčik (Lazisko), Miroslav Kubáň (Galovany), Dušan Matejka (Svätý Kríž)

Bez spolupráce do nejde. Tri susedné obce sa spojili, aby pretestovali obyvateľov.

12m

Pozitivita je nižšia ako bola na obed.

14 h
Testovanie v Závažnej Porube. Ľudia rešpektujú rozpis podľa ulíc uverejnený na webovej stránke a vo vývesných tabuliach.

Pozitivita je zatiaľ nízka.

14 h
Testovací tím v ZŠ Klačno.

Vo výsledkoch nie sú započítaní dvaja najväčší zamestnávatelia.

14 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia prenasledovala auto z Oravy až na Liptov. Komjatnou už vodič neprešiel.

19 h

Situácia v Žiline je po otvorení odberových miest pokojná.

20 h

Pozitivita je zatiaľ nízka.

14 h

Na Kysuciach pokračuje celoplošné testovanie.

14 h

Už ste čítali?