Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Kto je, či nie je pán

„Charakter podnikania v službách je špecifický a každý, kto pracuje v tejto oblasti, by sa mal zamerať na spokojnosť zákazníkov a nie na zisk pre seba,“ napísala v liste čitateľka Judita Tomaškinová z Liptovského Mikuláša.

Čo ju podnietilo napísať list? Nespokojnosť so službami v zreštaurovanej mikulášskej reštaurácii Taverna, kde si s priateľmi chceli 18. júla spraviť pekný večer. Zapovedala sa však, že po posledných skúsenostiach už nikdy do nej nevkročí. „Problémy začali, keď nám obsluhujúci personál začal nosiť to, čo sme si objednali,“ citujeme z listu. „Kamarát si objednal o 20.15 hodine mäso na prírodný spôsob a priniesli mu vyprážané, ale ochotná čašníčka ho vymenila. Kamarát sa k svojej večeri dostal až o 21.30 hodine bez jediného slova ospravedlnenia. Medzitým sme si objednali dve rôzne značky pív.“ Hostia však nevedeli, komu ktoré pivo podľa značky patrí a opýtali sa čašníčky. „Otázka podráždila majiteľa podniku, ktorý stál za barovým pultom a horlivo sa zapojil do vysvetľovania, pričom vôbec nevedel, o čo ide,“ pokračuje list. „Čašníčka nám spoza pultu odpovedala, ktoré pivo je čie, no, samozrejme, bolo to opačne. „Predýchali“ sme túto nepríjemnosť. Zlatý klinec večera však nastal pri platení účtu. Zistili sme, že namiesto troch malých pív máme naúčtovaných 24. Zavolali sme čašníčku a ona zobrala účet so slovami, že ho opraví. Z pôvodných 1 145 korún ho opravila na 757. Priniesla opravený účet a začala sa načahovať po peniazoch, ktoré nám ostali ležať na stole. Tak toto ma neskutočne podráždilo. Namiesto toho, aby nám so slovami ospravedlnenia priniesli finančný rozdiel (pretože nesprávnu účtenku sme už zaplatili) spolu s opravenou účtenkou, oni nás prišli zúčtovať ešte raz. Keď sme sa ohradili, vedúci na nás spoza pultu vykrikoval, že sme mu vystresovali čašníčku. Ďalšia jeho kolegyňa sa pridala a povedala, že čašníčka je na nohách od 10. hodiny. Nerozumela som jej argumentu, pretože mňa ako zákazníka nezaujíma, že nový majiteľ reštaurácie absolútne nezvláda prevádzku reštaurácie v čase jednej z hlavných „špičiek“ turistickej sezóny v Liptove. Vrcholom ukážky neprofesionálneho správania sa majiteľa podniku počas celého večera boli jeho slová, s ktorými nás vyprevádzal z reštaurácie: „A už mi sem nechoďte!“
S konkrétnymi otázkami, ktoré vyplynuli z listu, sme šli za majiteľom reštaurácie Marekom Šimonom. Na situáciu si detailne pamätal a uznal, že problémy reštaurácie a personálu skutočne nemusia zaujímať zákazníka. Otázku nejasností okolo piva vysvetlil: „Hostia majú pravdu, že poháre so značkami piva mali zamenené, ale každý z nich pil to, čo si objednal. Zámena bola spôsobená tým, že obe značky piva patria pod jedného dodávateľa a ak v reštaurácii zameníme poháre, nikoho neukracujeme. Sťažovatelia však mali panovačné správanie, a preto som im povedal, aby už k nám nechodili. Nekričal som. Kto kričal, bol jeden zo spomínanej partie. Podľa mňa, boli už mierne podgurážení alkoholom. Tu nás chcú okradnúť, dokonca kričala jedna pani z partie.
Čašníčka, keď vystavila zlý účet, ospravedlnila sa, ale partia si všímala každú jej chybu a ona bola tak vystresovaná, že zabudla, že jej dali peniaze. Stalo sa to nedopatrením a hostia to vedeli. Čašníčka je spoľahlivý zamestnanec, poznám ju dlho a tvrdím, že si nedovolí okradnúť zákazníka. Môžem dať za ňu ruku do ohňa. Určite však alkohol a snobská povaha hostí zohrali svoju rolu. Preto som povedal: Ak sa vám u nás nepáči, nechoďte k nám viac. Takých zákazníkov my tu nemáme radi. Spomínaní ľudia sú z môjho pohľadu problematickí. Správali sa agresívne a ja ako majiteľ mám právo zakázať im vstup do podniku. Už pri vzniku incidentu som uvažoval o privolaní mestskej polície a ak sem prídu, urobím tak. Nemôžem vyjadriť ľútosť. Skôr ma mrzí, že takíto ľudia neváhajú vyrobiť scény v podniku, kde si iní prišli posedieť, najesť sa... Konal som tak, ako som v danej chvíli považoval za potrebné a vôbec to neľutujem.“ Aj podľa prevádzkarky Jany Medveckej v prípade zohral rolu alkohol, hostia zámerne vyhľadávali chyby. Dodala: „Nepáčilo sa nám to. Budeme radi, ak k nám viac títo hostia neprídu.“

DAGMARA

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 23 846
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 256
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 838
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 683
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 301
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 055
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 704
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 865
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 808
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 637
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Hrboltová ide na postup, jesennú časť odohrali bez jedinej prehry

Hovorili sme s trénerom futbalistov TJ Iskra Hrboltová Milanom Krivošom. Nič iné ako postup v ružomberskej mestskej časti sa v súťažnom ročníku 2020/2021 neberie.

Hrboltová v zelenom v zápase proti Lipt. Ondreju.

Samosprávy pripravujú odberové miestnosti

Výber miestností ovplyvňuje aj očakávané nepriaznivé počasie. Liptovské samosprávy hľadajú dobrovoľníkov.

Vojaci prechádzali mestom navrhnuté odberové miesta v Ružomberku.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Pandémia koronavírusu zatvára ďalšie školy na Liptove

Druhý stupeň sa učí z domu cez internet. Prvý stupeň sa má učiť priamo v škole.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Padol ďalší rekord. V Trenčianskom kraji odhalili takmer 400 prípadov nákazy

Ide o pozitívnych ľudí identifikovaných klasickou cestou pomocou PCR testov.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?