Dopravná situácia v Liptovskom Mikuláši je kritická najmä v tomto období, keď je v meste denne o niekoľko tisíc áut viac ako mimo letnej turistickej sezóny.
LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Samospráva chce dopravnú situáciu v meste riešiť, preto dala vypracovať Generel dopravy, ktorý bude územnoplánovacím podkladom pre nový územný plán mesta.
Predpokladané rozvojové zmeny mesta bude potrebné riešiť novým územným plánom. Ten má mesto v pláne pripraviť na budúci rok. Generel dopravy však po zapracovaní pripomienok poslúži aj pri ďalšom rozvoji organizácie dopravy v Liptovskom Mikuláši.
Viceprimátor mesta Pavol Bobák poznamenal, že generel je teoretickým podkladom pre to, ako upraviť a zorganizovať dopravu v meste. „Ide napríklad o optimalizáciu križovatiek, riešenie statickej či cyklistickej dopravy alebo peších. Cieľom je, aby doprava v Liptovskom Mikuláši bola zabezpečená na optimálnej úrovni,“ vysvetlil.
Mesto plánuje aj modernizáciu železničnej trate. Práve táto skutočnosť ovplyvní budúcu koncepciu dopravy v meste. Zaujímalo nás, ako bude vyzerať územie súčasnej železničnej trate. „Uvažovali sme, že tou lokalitou pôjde cyklistická trasa či koľaj na električku. Tá by išla z Liptovského Hrádku, možno až s predĺžením po Liptovskú Maru,“ povedal o určitých návrhoch. Dopravní inžinieri, ktorí vypracovali generel, mali ale iný názor. „Odporučili, aby spomínaná lokalita bola vyhradená pre zásobovaciu a obslužnú komunikáciu mesta. Išlo by o severný obvodový okruh, ktorý bude uvažovať aj s cyklochodníkom z Podbrezín do mesta.“
V akom časovom horizonte bude možné preložku železnice realizovať? „Bol by som rád, keby sa to podarilo zrealizovať do roku 2015. Potom by mohli nastať aj zásadné zmeny, ktoré súvisia s dopravou. Predtým to nebude možné urobiť. Napriek tomu s optimalizáciou niektorých dopravných uzlov chceme začať už skôr. Pri súčasnej kritickej dopravnej situácii nemôžeme čakať až dovtedy,“ uzavrel P. Bobák.
MICHAL PAŠKA