Mestský úrad bude mať novú organizačnú štruktúru.
Od prvého dňa budúceho roka bude ružomberská radnica pracovať podľa novej organizačnej štruktúry. Jej vznik odobrili na rokovaní minulú stredu poslanci mestského zastupiteľstva.
„Vytvoríme nové oddelenie cestovného ruchu a marketingu, ktoré bude mať dvoch zamestnancov. Funkciu asistenta primátora transformujeme do nového oddelenia na tlačový referát,“ povedal pred poslancami Vladimír Trnovský, prednosta Mestského úradu v Ružomberku. Oddelenie cestovného ruchu a marketingu bude mať na starosti informačné materiály, komunikačné kampane, propagáciu podujatí a samotného mesta viacerými spôsobmi. Za dôležitú oblasť pre budúci rozvoj mesta označil prednosta radnice cestovný ruch.
Pôjde o riadenie informačných centier, iniciovanie a koordinovanie Združenia cestovného ruchu mesta Ružomberok či prezentáciu mesta na veľtrhoch, výstavách a pri ďalších príležitostiach. Ďalšou zmenou, s ktorou súhlasili mestskí poslanci, je transformácia pracovného miesta z referátu územného rozvoja do nového oddelenia na referát Vlkolínec a cezhraničná spolupráca. Jeho úlohou bude koordinácia podujatí vo svetoznámej osade, napĺňanie manažmentového plánu, údržba, prevádzka či propagácia Vlkolínca.
Od nového roka pretransformujú aj pracovné miesto z Informačného centra vo Vlkolínci z oddelenia vnútorných vecí na nové oddelenie. Na oddelení sociálnych vecí a kultúry zanikne dva a pol pracovného miesta. Ide o mestský rozhlas a Björnsonov dom – zamestnanci budú patriť pod Kultúrny dom Andreja Hlinku.
„Môžeme kvitovať, že vzniká oddelenie cestovného ruchu,“ povedala poslankyňa Mária Kramárová. Poukázala, že na kultúru je vyčlenený len jeden pracovník. „Moja skúsenosť hovorí o tom, že treba viac ľudí,“ dodala. Prednosta úradu uviedol, že kultúrnu činnosť v meste robí Kultúrny dom Andreja Hlinku. Poslanec Peter Slašťan v diskusii poznamenal, že pracovníci na oddelení cestovného ruchu musia byť po odbornej stránke veľmi zdatní. „Chcem, aby na tieto dve pracovné pozície bolo vypísané výberové konanie.“ Prednosta úradu reagoval, že výberové konanie určite bude.
Viceprimátorka Jana Halušková poznamenala, že okolo novej organizačnej štruktúry úradu sa vo vedení mesta viedla veľká diskusia. „Oproti pôvodným úvahám sme pristúpili k určitým zmenám. Aj vo vedení sme si povedali, že vyhlásime výberové konanie. Ak by sme nemali nájsť dobrých ľudí, tak by sme to ani nerobili. Tieto oddelenie nás musia posunúť dopredu. Myslím, že aj v tomto by sme mali kráčať s dobou.“
Poslanec Ladislav Valent sa zaujímal o Radu starších. Primátor Michal Slašťan mu vysvetlil, že pôjde o jeho poradný orgán. Takýto model funguje aj v iných slovenských mestách. „Predpokladám, že pôjde o siedmich mienkotvorných ľudí z každej mestskej časti. Zvolia si predsedu, ktorý bude mať ku mne hocikedy prístup. Aj takýmto spôsobom chceme zlepšiť informovanosť medzi seniormi a mestom. Je dôležité, aby vedeli o dianí v meste a my zas o tom, s čím nie sú spokojní a čo treba zlepšiť.“
MICHAL PAŠKA