Na otvorenej hodine nemeckého jazyka, na ktorej sa zúčastnili aj učitelia z iných ružomberských škôl, bolo hlavným cieľom spoznávanie Berlína a jeho zaujímavostí. Hodinu študenti a učitelia absolvovali v jazykovom laboratóriu.
Študenti pracovali vo dvo- jiciach s konkrétnou úlohou: vyhľadať na nemeckej wikipédii informácie a obrázky k zadaným objektom. Na túto prácu mali desaťminútovú časovú dotáciu. Po vyhľadaní a spracovaní informácií každá dvojica svoj objekt prezentovala, a tak na hodine hovorili, napríklad o Berlínskom múre, Brandenburskej bráne, televíznej veži, budove nemeckého parlamentu, olympijskom štadióne.
„Vyučovacia hodina v takejto podobe pomáha študentom získať zručnosti pri hľadaní a spracovávaní informácií z internetu priamo počas vyučovania," povedala Alena Bayerová, autorka hodiny. „Hlavnou technickou podporou bol notebook pre každého študenta a obojstranný prekladový slovník. Vďaka technike, ktorú máme nielen v jazykovom laboratóriu, ale aj v iných učeb- niach, môžeme dosiahnuť prijímanie informácií o prebranej téme z viacerých zdrojov zážitkovou formou."
Ďalej A. Bayerová vyzdvihla na otvorenej hodine najmä to, že podobné vyučovanie vo veľkej miere eliminuje náročné memorovanie študentov a cez internet získané informácie a vedomosti majú trvalejší charakter.
Navyše, študenti na podobných hodinách prekonávajú jazykové bariéry a získavajú motiváciu komunikovať v cudzom jazyku.
ZUZANA LESÁKOVÁ