Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Chrbtica zachytí aj strach

JOGA V DENNOM ŽIVOTE PRE ZDRAVÝ CHRBÁT Citové zranenia a naše strachy si odnáša najmä hrudná chrbtica. Za každou fyzickou bolesťou je totiž dobré hľadať aj psychické problémy.

Hrudná chrbtica je najmenej pohyblivým úsekom chrbtice. Bolesti v nej sú zvyčajne zapríčinené, okrem psychických problémov, nesprávnym držaním krčnej alebo driekovej chrbtice. Pri nesprávnom spôsobe držania tela ochabujú povrchové vrstvy chrbtového svalstva v oblasti hrudnej chrbtice, a tak plecia zvyčajne ovisnú dopredu, čím sa skracujú svaly hrudníka a obmedzujú dýchanie.
Jogové cvičenia nasmerované na nápravu hrudnej chrbtice posilňujú najmä chrbtové a hrudníkové svalstvo. Pri cvičeniach treba dbať na to, aby sme hrudnú chrbticu držali vzpriamenú. Náprava sa zväčša spája s nápravou držania hlavy a narovnaním panvy.
Pre nápravu hrudnej chrbtice odporúčame dve cvičenia: plávanie - prsia je menej náročné, most je náročnejšia pozícia.
Plávanie - prsia
Postavíme sa do mierneho stoja rozkročného. Ruky ohneme vo vodorovnej polohe pred hrudníkom na úrovni pliec, palcami sa dotkneme kľúčnych kostí. S výdychom predpažíme, dlane smerujú nadol. S nádychom vytočíme dlane do strán a rukami pohybujeme vo veľkých oblúkoch do upaženia a zas späť k telu, akoby sme plávali prsia. Ruky sa pohybujú vo výške pliec. Pomaly a sústredene tento pohyb urobíme 5-krát, potom sa vrátime do východiskovej polohy. Cvičenie posilňuje svaly rúk, ramien a spevňuje hrudnú chrbticu. Pomáha pri zaoblenom chrbte, naťahuje svalstvo hrudníka. Harmonizuje a prehlbuje dýchanie najmä v oblasti hrudníka.
Most - sétu ásana
Posadíme sa do vzporu sedmo tak, že sa rukami oprieme za telom, prsty sú vytočené dozadu.
S nádychom trup a panvu zdvihnite do vzporu vzadu ležmo tak, aby telo vytvorilo most. Chodidlá zostávajú na podložke, váha tela spočíva na dlaniach a na chodidlách. Hlavu voľne zakloníme. Dýchame prirodzene a v tejto pozícii zostaneme tak dlho, kým nám je príjemná. Potom sa s výdychom vrátime do východiskovej polohy.
Cvičenie je vhodné vykonávať počas tehotenstva, pri menštruačných ťažkostiach a pri ťažkostiach s podbruším. Posilňuje svalstvo nôh, bedier, panvy, chrbta a rúk. Práve preto je aj dobrým cvičením pre zlepšenie držania tela. Pôsobí tiež proti oblému chrbtu. Okrem toho povzbudzuje dýchanie, činnosť obličiek a štítnej žľazy.
Most by sme nemali cvičiť pri bolestiach v zápästí a v lakťoch. Pri ťažkostiach s krčnou chrbticou, pri zvýšenej činnosti štítnej žľazy. Pri vysokom krvnom tlaku a závratoch hlavu vyvesujeme dozadu.⋌DAGMARA

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Úprava osobného motorového vozidla
  2. Important information for Brazilians living in Slovakia
  3. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. Päť chýb pri zateplení strechy
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 076
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 041
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 13 895
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 794
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 724
  6. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 10 411
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 604
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 597
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 358
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 145
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Tvorba rozpočtu mesta na rok 2021 je ohrozená, tvrdí primátor

Tvorba rozpočtu mesta Liptovský Mikuláš na rok 2021 je podľa primátora Jána Blcháča ohrozená.

Ján Blcháč.

Rozbehnutý Tatran pozastavila až pandémia

Po výborne rozbehnutej 10-zápasovej futbalovej bilancii bez prehry pre druholigový MFK Tatran Liptovský Mikuláš mu dočasnú stopku vystavila koronavírusová pandémia.

Je otázne či Tatran v tohto sezónnej jesennej časti ešte zažije ligovú atmosféru.

V mimoriadnych situáciách bude mesto spolupracovať s akadémiou

Mesto Liptovský Mikuláš bude v mimoriadnych situáciách spolupracovať s Akadémiou ozbrojených síl generála Milana Rastislava Štefánika.

Chladiarenské rúry sú už položené na svojom mieste

Rozsiahla rekonštrukcia ľadovej plochy bude čoskoro hotová.

Chladiarenské rúry sú už na svojom mieste.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vojaci kontrolujú miesta určené na testovanie Oravcov

Samosprávy musia do piatka rána pripraviť priestory, kde sa uskutočnia odbery. Oravcov budú testovať trikrát.

Prinášame informácie o pripravovanom testovaní na Orave

Získať dobrovoľníkov ku odberom je v niektorých dedinách ťažké, v Sihelnom bude pomáhať aj starosta.

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Sedemnásťročného chlapca zavalil strom

Leteckých záchranárov zo Žiliny privolali dnes dopoludnia na pomoc 17-ročnému chlapcovi, ktorého v lesnom teréne v katastri obce Zákopčie zavalil strom.

Už ste čítali?