Začali ju stavať v roku 1914 a pomáhali ju budovať aj vojnoví zajatci. V roku 1916 otvorili prevádzku na úseku Liptovský Hrádok – Svarín, neskôr pokračovala trať cez Čierny Váh až do Liptovskej Tepličky. Po dostavbe všetkých odbočiek merala trať lesnej železnice spolu 107 km. Na začiatku slúžila len na prepravu dreva, ktoré predtým splavovali vodnými tokmi a prepravu lesných robotníkov. V roku 1932 bola na úseku Liptovský Hrádok – Liptovská Teplička povolená verejná osobná a nákladná doprava. Koncom roka 1972 prevádzku na Považskej lesnej železnici úplne zastavili a železnicu postupne rozkradli. Zostalo z nej iba torzo, ktoré je v Múzeu liptovskej dedine v Pribyline. Zbierku Považskej lesnej železnice v ňom spravuje Mário Brnický, ktorý sa pričinil aj o vybudovanie múzea na Čiernom Váhu.
Na výstavných paneloch je história Považskej lesnej železnice aj lesníctva na Čiernom Váhu doplnená dobovými fotografiami. Dočítate sa na nich aj o vetrovej kalamite a lykožrútovi. Súčasťou expozície je aj kúsok koľajnice z bývalej lesnej železnice a pôvodné dopravné značky. Expozíciu chcú doplniť a rozšíriť.
(BEA)