LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Do prvého slovenského projektu spoločnej oficiálnej propagácie regiónu turizmu, ktorý koordinuje Klaster, sa totiž pripojili tri subjekty pôsobiace v profesijnom združení Travel Liptov. „V združeniach je sila. Spoločnou marketingovou politikou a skladaním produktov dokážeme ísť správnou cestou. Zároveň sú stanovené jasné pravidlá hry, v rámci ktorých sa vyčistí priestor od čiernych ubytovateľov,“ poznamenal Palovič.
Ak čierny ubytovateľ poberá sociálnu podporu, má lacné energie a neplatí dane, podarí sa mu stlačiť cenu a prilákať návštevníka. „Ale keď nebude partnerom Klastra, nebude mať prístup k zľavovej karte Liptov Region Card, nemôže sa zúčastniť na spoločnej propagácii regiónu a nedostane sa k žiadnym výhodám z marketingovej centrály. Pod tlakom trhu bude nútený svoju činnosť zlegalizovať,“ dodal. Návštevník si podľa neho postupne uvedomí, že síce naoko lacnejšie ubytovanie mu neposkytne také výhody ako u oficiálnych ubytovateľov.
„Travel Liptov nezaväzuje nových členov k žiadnym administratívnym úkonom. Prípadní záujemcovia o vstup do branžovej skupiny sa môžu kontaktovať priamo cez oficiálnu stránku Klastra,“ doplnil informácie Ľubomír Čech, PR koordinátor Klastra.
Klaster Liptov funguje od roku 2008 a bol prvým svojho druhu na Slovensku. Ide o združenie právnických osôb založené s víziou vybudovať z Liptova rozpoznateľnú destináciu so strategickým cieľom zvýšenia návštevnosti Liptova do roku 2013 na dvojnásobok oproti roku 2007. Zakladateľskými členmi boli všetky tri mestá v Liptove a štyri najväčšie subjekty cestovného ruchu v regióne.