RUŽOMBEROK. „Ale billboard je mŕtva záležitosť, pokiaľ nie je spätý s nejakou živou kampaňou," povedal pre TASR politológ Miroslav Kusý. Z tohto dôvodu neočakáva vo voľbách účasť presahujúcu 20 percent.
„Na billboarde vidíte nejakú tvár a heslo. Ale táto tvár a heslo musia dostať náplň, musia byť rozmenené na drobné tým, že kandidát príde za voličmi a vysvetlí ho," dodal Kusý.
Kandidáti podľa neho ani neprichádzajú za voličmi s kampaňou postavenou na nejakej silnej konkrétnej myšlienke. „Sú veľmi všeobecní. Ak aj povie, že sa napríklad postará o cesty, tak je to samozrejmosť, lebo ich má na starosti zo zákona," poznamenal Kusý.
Na rozdiel od komunálnych volieb, kde si ľudia podľa Kusého stále viac uvedomujú kompetencie starostov a primátorov a význam svojho výberu, voľby do VÚC stále ostávajú do značnej miery nepochopené.
Je to podľa neho dané aj stanovením hraníc jednotlivých VÚC, ktoré nerešpektuje historicky dané regióny, ale aj malou snahou VÚC prezentovať v priebehu volebného obdobia výsledky svojej činnosti. "Starostovia a primátori sa dostávajú do médií oveľa častejšie než predsedovia VÚC," uzavrel Kusý.