ZÁVAŽNÁ PORUBA. Výrobky Adama Beťku, ktorého nedožité sté narodeniny si v decembri pripomíname, možno obdivovať v zbierkach Národopisného múzea.
Opasky, obaly na knihy, krpce a iné jeho výrobky opatruje rodina ako pamiatku na dobrého manžela, šikovného, zručného otca, starého otca a ľudového umelca.
Adam Beťko bol veľmi skromný, empatický človek. Ľuďom opravoval obuv, tašky, aktovky, kožené veci bez akéhokoľvek nároku na odmenu. Vystupoval ako ľudomil. Otca si skoro nepoznal. Mal päť rokov, keď mu otec narukoval do prvej svetovej vojny a dotiahol to k siedmym rokom, keď otec padol v Poľsku. Ťažký život matky a súrodencov pomáhal zmierňovať svojou prácou v obuvníctve a murárčine.
Vyhotovil prvé krpce pre súbor Lúčnica
Na formovanie jeho umeleckého rastu a výtvarného prejavu výrazne prispelo Ústredie ľudovej umeleckej výroby v Bratislave.
S pomocou odborníkov a vlastnou húževnatosťou sa vypracoval na prvotriedneho odborníka, ktorý povýšil remeselné spracovanie kože na umeleckú prácu. Obsah jeho umeleckej tvorby je veľmi bohatý na druhy výrobkov od Jánošíkovských opaskov s liptovskými prackami, krpce pre tanečné súbory, vyhotovil prvé krpce pre Lúčnicu, rôzne plastické figúry z kože, puzdra na perá, kľúče, hrebene, obaly na knihy, záložky, opasky do nohavíc, kabelky, remienky na hodiny, obaly na dokumenty, vizitky a iné. Na mnohé výrobky si robil sám vzorky podľa piešťanských a oravských výšiviek alebo si vymýšľal nové.
Ako šesťdesiatročný ešte pracoval vo výrobnom družstve. Aby jeho umenie nezaniklo, lebo deti zostali verné stavbárine, postaral sa o svoju nástupkyňu. Želmíra Staroňová svojou tvorbou nadviazala na jeho skúsenosti a umelecký cit.
Výrobky majstra sú známe aj v zahraničí, robil na svetovú výstavu v Bruseli, poznajú ich v Nemecku, vo Švajčiarsku, v Holandsku, vo Viedni, v Budapešti, v Prahe.