Aj nepríjemný, upršaný deň môže byť výnimočný. Potvrdili by to mikulášski mladí matičiari.
LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Čo bolo dôvodom? Druhé predstavenie Matičnej divadelnej ochotníckej scény. Predstavila sa Estrádna scéna, ktorá združuje mladých matičiarov. Mladí si pripravili uvedenie veselohry v jednom dejstve Jánošík po našom. Autorom aj režisérom predstavenia bol Marek Nemec, predseda Klubu odboru mladých matičiarov LHTS O7, ktorý je zároveň aj umeleckým vedúcim Estrádnej sény. Režisér priznal, že bol veľmi milo prekvapený veľkou účasťou. Potešilo ho najmä to, že v sále bolo veľa mladých ľudí. Potom matičná scéna patrila mladým divadelníkom. Rozohrali bláznivý príbeh zbojníckeho kapitána Juraja Jánošíka.
Neozbíjali nikoho
O čom hovoril príbeh? Jánošík bol po smrti a jeho družine, ktorá má novú kapitánku Hrajruku, sa nedarí nikoho ozbíjať. Okolo hercov na scéne pobehovali unudené víly, ktoré z dlhej chvíle prebudili Jánošíka k životu. Ten sa s chuťou pustil do zbíjania bohatého zemepána. Zbojnícke remeslo sa mu rýchlo zunovalo, pretože za ním behala jeho Anička, ktorá mu ustavične niečo prikazovala a Jánošík bol z toho zúfalý.
Veštkyni tlieskali
Mladí herci si vyslúžili búrlivé ovácie. Tak ocenili diváci aj výkon Mišky Jajcayovej v úlohe starej cigánky - veštkyne. V úlohe trošku málo chápajúcich zbojníkov sa predstavili Tomáš a Róbert Janegovci. Starší z bratov, Tomáš, sa svojej úlohy zhostil s nadhľadom a bolo vidieť, že mu úloha naozaj „sadla". Prekvapil aj v druhej úlohe zemepána. Zbojnícka kapitánka Hrajruka, Vladimíra Matějková, ktorá sa intenzívnejšie venuje prednesu poézie, prekvapila ako herečka.
Pochvalu si zaslúžili aj výkony hercov Martina Ondruša v úlohe Jánošíka, Silvii Hatalovej a Denisy Mlynarčíkovej v úlohe unudených víl a Ivany Koreňovej ako Jánošíkovej milej Aničku. To všetko podfarbovala precítenou hrou na husle Tatiana Kubíková.
Marek Nemec, ktorý si vyskúšal réžiu na hudobno-slovných pásmach, ako boli Martin Rázus - služobník národa, pásmo štúrovskej poézie a zábavné pásmo LHTS O7, prekvapil aj teraz. Nemcov režisérsky rukopis bol čitateľný, ukázal, že vie popracovať s hercom a čo je hlavné, vie hercovi ušiť rolu, ako sa hovorí, na telo.