RUŽOMBEROK. Schopnosť komunikovať v iných jazykoch sa stáva jednou z prioritných zručností v Európskej únii.. Gymnázium sv. Andreja (GSA) v Ružomberku aplikuje ešte do konca tohto školského roku inovatívnu a modernú formu vyučovania niektorých predmetov prostredníctvom metódy CLIL - Integrované vyučovanie cudzích jazykov a nejazykových predmetov.
Študenti GSA sa mohli prvýkrát oficiálne stretnúť na hodine matematiky s touto metódou. Gymnázium sv. Andreja navštívil Peter Kertési z Univerzity v Miskolci a študentom v angličtine odprednášal celú hodinu matematiky. Podľa informácií vedenia školy do konca školského roka budú v angličtine odprezentované minimálne ďalšie tri predmety: náuka o spoločnosti, dejepis, myslím ekonomicky.
V školskom roku 2010/2011 bude tento európsky trend vyučovania pokračovať v ďalších predmetoch. O tom, čo GSA očakáva od tohto inovatívneho programu vedenie školy informovalo: „CLIL (Content and Language Intergratead Learning) predstavuje vzdelávaciu metódu vyučovania nejazykových predmetov prostredníctvom cudzieho jazyka. Cudzí jazyk sa využíva ako nástroj vzdelávania, nielen ako výsledok procesu vyučovania. CLIL považujeme za vzdelávaciu metódu, ktorá podporuje lingvistickú rôznorodosť preferovanú EÚ a má kladný vplyv na jazykové vzdelávanie. A konkrétne očakávania? Celkové zlepšenie komunikačných kompetencií žiaka, pozitívny postoj k cudziemu jazyku, rozvoj národného a kultúrneho povedomia či príprava na život v multikultúrnej spoločnosti. Našim absolventom ponúkame možnosť touto metódou zvyšovať svoj osobný potenciál, aby získali výhodnejšie postavenie na trhu vzdelávania a trhu práce."