RUŽOMBEROK. Schopnosť komunikovať v cudzích jazykoch sa stáva jednou z prioritných zručností v Európskej únii (EU). Gymnázium sv. Andreja (GSA) v Ružomberku aplikuje ešte do konca tohto školského roku inovatívnu a modernú formu vyučovania niektorých predmetov prostredníctvom metódy CLIL - Integrované vyučovanie cudzích jazykov a nejazykových predmetov.
Študenti GSA sa mohli prvýkrát oficiálne stretnúť s touto metódou na hodine matematiky. Gymnázium totiž navštívil Peter Kertési z Univerzity v Miskolci a študentom v angličtine odprednášal celú hodinu matematiky. Podľa informácií vedenia školy do konca školského roka budú v angličtine odprezentované minimálne ďalšie tri predmety: náuka o spoločnosti, dejepis a myslím ekonomicky.
V nasledujúcom školskom roku bude tento európsky trend vyučovania pokračovať v ďalších predmetoch. Čo očakáva GSA od tohto programu? „CLIL (Content and Language Intergratead Learning) predstavuje vzdelávaciu metódu vyučovania nejazykových predmetov prostredníctvom cudzieho jazyka," informovalo vedenie školy.
„Cudzí jazyk sa využíva ako nástroj vzdelávania. CLIL považujeme za vzdelávaciu metódu, ktorá podporuje lingvistickú rôznorodosť preferovanú EÚ a má kladný vplyv na jazykové vzdelávanie. A konkrétne očakávania? Celkové zlepšenie komunikačných kompetencií žiaka, pozitívny postoj k cudziemu jazyku, rozvoj národného a kultúrneho povedomia, príprava na život v multikultúrnej spoločnosti, tiež nové možnosti využitia cudzieho jazyka v praktickom a motivujúcom kontexte. "