VYŠNÁ BOCA. Na stretnutí vo Vyšnej Boci sa Naničmamy učili aj to, ako vyrobiť balzam pre nervózneho manžela.
Máte občas pocit, že ste úplne nanič a nič nestíhate? Ste niekedy zo svojich detí, manžela a domácich prác zúfalá, deprimovaná, uštvaná a naštvaná? Cítite sa neschopná, hlavne keď vidíte v reklamách a na titulných stranách časopisov dokonalé usmiate mamičky zvládajúce všetko ľavou zadnou?
Manžel na odstrel a deti na predaj
Podobne sa cítila aj Kamila Kokošková. Počas dojčenia štvrtého dieťaťa v nej skrsla myšlienka vytvoriť webovú stránku. Pomohol jej s ňou manžel a dala jej názov Naničmama. Zaujímavé názvy mali aj jednotlivé rubriky. Napríklad Manžel na odstrel či deti na predaj. „Bol to pokus o nadhľad na najťažšiu úlohu ženy - byť dobrou matkou, manželkou a gazdinkou," prezradila K. Kokošková, ktorá vymyslela aj heslo Naničmám.
Spočiatku bola stránka viac-menej rodinná a komorná. Zdá sa však, že nanič sa občas cíti veľa slovenských žien. Potvrdzuje to viac ako 10-tisíc registrovaných členiek a viac ako 160-tisíc návštevníkov stránky mesačne. Tínedžerky, mamy, staré mamy, ale tiež oteckovia a bezradní muži sa virtuálne stretávali, aby objavili alebo poskytli radu pre seba či svojich najbližších.
Ukázalo sa, že vôbec nie sú nanič
Postupne sa ukázalo, že Naničmamy vôbec nie sú nanič. Popri výchove detí, zamestnaní a starostlivosti o domácnosť dokážu vyrábať rôzne pekné a užitočné veci a darčeky, napríklad, pedigové košíky, patschworkové deky, píšu poéziu, pečú netradičné torty. A tak sa naničmamovský portál rozrástol o stránky Art mama pre ženy s umeleckými sklonmi, Torty od mamy pre šikovné cukrárky, neskôr aj o Bývanie a Záhrada. Už im nestačilo stretávať sa iba virtuálne na internete, chceli sa stretnúť a osobne spoznať. Za miesto svojich stretnutí si vybrali Liptov, kde sa stretávajú dvakrát za rok. Piate stretnutie Naničmám sa ukutočnilo Vyšnej Boci.
Ukázali aj chuť pomáhať
Na stretnutie prišlo 120 mamičiek, ale aj oteckov a detí z celého Slovenska. Spoznávali sa pri rôznych tvorivých a zábavných aktivitách.
Charitatívneho ducha a chuť pomáhať ukázali aj na množstve dielok, ktoré na dobročinný predaj venovali šikovné žienky z Artmamy. Predávali ich priamo v dedine a obyvatelia Vyšnej Boce ich kúpením prispeli na podporu rodín v hmotnej núdzi.