Komisia zložená z odborníkov na grafický dizajn vybrala spomedzi približne 70 návrhov mestského loga predbežne tri. Ich autori dostali ešte týždeň na definitívne dopracovanie, aby mohli postúpiť do finálneho rozhodnutia s účasťou širokej verejnosti. Nové logo mesta Ružomberok chce radnica predstaviť už 1. septembra.
RUŽOMBEROK. „Logotyp je jedným zo základných moderných marketingových nástrojov jednotnej prezentácie. Mal by dlhodobo vystihovať najmä prítomnosť a budúcnosť tohto mesta obdobne, ako históriu vystihuje náš erb. Robíme výber na najbližších desať, možno aj viac rokov," povedal poslanec ružomberského mestského zastupiteľstva a predseda mestskej komisie pre cestovný ruch Ivan Nosko.
Maximálnu zodpovednosť pri správnom výbere zdôraznil Pavel Choma, vedúci Katedry vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, predseda hodnotiacej komisie. „Akékoľvek logo sa veľmi ťažko uvádza do života, je ako malé dieťa. Keď sa narodí, treba sa oň starať, aby sme ho správne vychovali. Napokon, až čas ukáže, či boli naše rozhodnutia správne." Skonštatoval, že bol príjemne prekvapený záujmom tamojšej samosprávy o čo najodbornejšie posúdenie.
Na predbežnom výbere sa podieľal aj akademický maliar a pedagóg Ján Kudlička. „Samozrejme, ako rodený Ružomberčan spájam naše budúce logo s jedinečnými symbolikami, ktoré Ružomberok má. Okrem výtvarnej kvality a reálnych možností ďalšieho spracovania a praktického používania je dôležité, aby víťazný návrh obsahoval práve charakter tohto mesta," dodal.