LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Územný plán vznikal dva roky a robilo na ňom takmer 20 odborníkov. Zásadnou zmenou oproti doterajšiemu je preloženie železničnej trate číslo 180 a autobusovej stanice zo severnej časti mesta na juh. Železnica podľa nového plánu pôjde súbežne s diaľnicou D1.
„Významne to ovplyvní koncepciu mesta, preložením železnice a autobusovej stanice vzniknú ďalšie možnosti rozvoja a priestor na bytovú výstavbu," povedal zástupca primátora Pavel Bobák.
Návrh územného plánu prešiel tromi pripomienkovacími konaniami. Pripomienky k nemu malo 71 obyvateľov. Väčšina z nich sa týkala práve prekládky železnice, autobusovej stanice a s tým súvisiacou prekládkou cesty I/18.
„Všetky pripomienky, ktoré obyvatelia počas verejného prerokovania podali, sme spracovali a vyhodnotila ich komisia pre územné plánovanie. Jej členovia podľa odborných stanovísk určili, či sú akceptovateľné a zapracovali ich do plánu," objasnil Bobák. Ľubomír Klaučo za spracovateľskú spoločnosť podotkol, že návrh je urobený, aby mesto mohlo v najbližších desaťročiach fungovať aj v prípade, že by nedošlo k preloženiu trate a autobusovej stanice.
Nový územný plán navrhuje rozvoj mesta na najbližších dvadsať rokov vo všetkých oblastiach. Sú pripravené rozvojové plochy pre šport a rekreáciu v Demänovej, pri Liptovskej Mare, v Ráztokách a Stošiciach. S novou výstavbou počítajú v mestských častiach Iľanovo, Ploštín, Andice, Benice, Liptovská Ondrašová, Vitálišovce a Stošice.