Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Vozovka s povrchom ako ementál je nebezpečná

Hlavná cesta medzi Ľubochňou a Ivachnovou je husto posiata niekoľko centimetrov hlbokými výtlkmi.

Vodiči nemajú na výber. Z jednej jamy vojdú do druhej.Vodiči nemajú na výber. Z jednej jamy vojdú do druhej. (Zdroj: LUBICA KUBIŠOVÁ)



RUŽOMBEROK. Vodiči v snahe vyhnúť sa jednej jame vbehnú do ďalšej.Dvadsať kilometrový úsek cesty prvej triedy medzi Ivachnovou a Ľubochňou je pre vodičov skúškou nervov. Povrch vozovky je plný nebezpečných výtlkov.

Napriek tomu, že po ceste prejde denne viac ako 25-tisíc áut a je súčasťou hlavného ťahu, ktorý spája Bratislavu s Košicami, na jej opravu nemá správca komunikácie peniaze.

O údržbu cesty sa stará Slovenská správa ciest, ktorá opravu úseku odvíja od pridelenia peňazí zo štátu. Vodiči sa budú musieť aj naďalej vyzbrojiť opatrnosťou a trpezlivosťou, pretože peniaze na nový asfalt chýbajú a poškodenú cestu opravujú len lokálne.

„Výtlky opravujeme priebežne, buď štrkodrvou, alebo obaľovanou drvou za studena. Toto riešenie je dočasné, iný typ opravy výtlkov v tomto období nie je možný. Pre technologický postup sa nedajú robiť súvislé koberce. V jarných mesiacoch sa výtlky opravujú obaľovanou drvou za tepla, " uviedla Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest.

Jamy môžu spôsobiť nebezpečné kolízie

Tvorbu výtlkov spôsobujú teplotné výkyvy, zima, mráz a následné teplo. Pod narúšanie celistvosti povrchu vozovky sa podpisuje aj ťažká nákladná doprava a preťažená osobná doprava.

„Ak auto vbehne do takej jamy, môže dôjsť k poškodeniu vozidla aj závažnej dopravne nehode. Po nájazde do jamy sa môže na aute odtrhnúť náprava, vplyvom nárazu sa môžu pokrčiť alebo úplne zničiť disky, čapy a tlmiče, potrhať pneumatiky, popraskať pružiny.

Takto sa zničí celé auto, ktoré je po náraze veľakrát nepojazdné. Ak dôjde k poškodeniu vo veľkej rýchlosti alebo za zníženej viditeľnosti či v kolóne, havária je na svete," konštatoval automechanik Ctibor z Ružomberka.

Pomedzi jamy musia kľučkovať

Vodiči, ktorí chcú nebezpečné jamy obísť, musia v mnohých úsekoch prejsť do protismeru, čím vážne ohrozujú aj protiidúce autá. Porušujú tým dopravné predpisy, no podľa ich slov nemajú inú možnosť a po ceste musia kľučkovať.

„Chodím tadiaľto každý deň do práce, našťastie už viem, kde sú jamy najväčšie a ktorým sa musím vyhnúť, ak si nechcem rozbiť auto. Šoférovi, ktorý ide tadiaľto prvý raz, nezávidím, čaká ho veľmi nepríjemné prekvapenie, pretože cesta je v žalostnom stave," povedal stredoškolský učiteľ Ivan.

„Nemôžem ísť vyššou rýchlosťou ako sedemdesiatkou. Chvíľa nesústredenosti a celé auto sa otriasa, bojím sa, že si ho tu raz zničím. Našťastie aj ostatní vodiči vidia, v akom stave je cesta a väčšinou idú tiež pomalšie, to ale nikoho neospravedlňuje. Chodí tadiaľto aj veľa zahraničných turistov, nechcem vedieť, čo si o nás pomyslia, keď je náš hlavný ťah samá diera," sťažoval sa Lukáš z Liskovej.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 091
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 224
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 243
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 753
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 861
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 853
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 005
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 797
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 208
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Hrboltová ide na postup, jesennú časť odohrali bez jedinej prehry

Hovorili sme s trénerom futbalistov TJ Iskra Hrboltová Milanom Krivošom. Nič iné ako postup v ružomberskej mestskej časti sa v súťažnom ročníku 2020/2021 neberie.

Hrboltová v zelenom v zápase proti Lipt. Ondreju.

Samosprávy pripravujú odberové miestnosti

Výber miestností ovplyvňuje aj očakávané nepriaznivé počasie. Liptovské samosprávy hľadajú dobrovoľníkov.

Vojaci prechádzali mestom navrhnuté odberové miesta v Ružomberku.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Pandémia koronavírusu zatvára ďalšie školy na Liptove

Druhý stupeň sa učí z domu cez internet. Prvý stupeň sa má učiť priamo v škole.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Tu sú výsledky víkendového testovania na Orave. Prečo ste boli vy?

Za tri dni otestovali odberové tímy 91 505 ľudí. Do karantény poslali 3 904 infikovaných.

Už ste čítali?