Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Samosprávy využívajú rôzne formy komunikácie s ľuďmi

Konkrétne aktivity pri vytváraní nových foriem komunikácie s ľuďmi a odstraňovanie bariér pri získavaní informácií nás zaujímali v ankete pre primátorov liptovských miest.

Komunikáciu s ľuďmi považuje Branislav Tréger za dôležitú aj preto, aby získali spätnú väzbu. Jedným zo spôsobov, ktorý využívajú, sú aj mobilné telefóny.Komunikáciu s ľuďmi považuje Branislav Tréger za dôležitú aj preto, aby získali spätnú väzbu. Jedným zo spôsobov, ktorý využívajú, sú aj mobilné telefóny. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SITA)

LIPTOV. Zisťovali sme, aký majú vzťah samosprávy k ľuďom. V tejto súvislosti sme sa primátorov troch liptovských miest opýtali: Prijali ste opatrenia na zlepšenie komunikácie s ľuďmi vo vašom meste? Aké aktuálne zmeny v tejto oblasti plánujete zaviesť v prvom polroku tohto roku?

Branislav Tréger, Liptovský Hrádok

- Komunikáciu s ľuďmi považujeme za veľmi dôležitú aj preto, aby sme získali spätnú väzbu, dozvedeli sa ich názory a pripomienky. Komunikáciu zabezpečujeme dvoma formami: neosobne prostredníctvom pevnej a mobilnej telefónnej siete, cez fórum na internetovej stránke mesta. Využívame a využívať aj v budúcnosti budeme internetovú televíziu, mestský rozhlas a noviny, vývesné skrinky, ankety. V kontakte s ľuďmi som aj osobne v rámci rôznych stretnutí, počas verejných hovorov. Obidve formy komunikácie sa nám v minulosti osvedčili, takže zmeny nie sú potrebné.

Čo sa týka zmien, budeme sa snažiť o intenzívnejšiu spoluprácu s mladými ľuďmi prostredníctvom moderných informačných a komunikačných technológií. Chceme ich takpovediac vyprovokovať k intenzívnejšej komunikácii a prebudiť v nich záujem o veci verejné.

Alexander Slafkovský, Liptovský Mikuláš

- Jedným z prvých krokov bolo vytvorenie oficiálnej stránky mesta na najznámejšej sociálnej sieti s množstvom informácií a možnosťami zapojiť sa do aktívnej diskusie o mestských témach.

Hneď po mojom nástupe do funkcie sme zrušili cenzúru internetovej komunikácie verejnosti na oficiálnej stránke mesta. Po nástupe môjho predchodcu do funkcie primátora pred štyrmi rokmi sa z diskusného fóra Mikulášske ucho stalo Nové mikulášske ucho a pribudla sekcia Otázky a odpovede. Problém s oboma rubrikami bol, že sa v nich zverejňovalo iba to, čo sa bývalému vedeniu mesta hodilo.

Niekedy táto sekcia poslúžila aj na útoky proti oponentom predchádzajúceho vedenia mesta. To všetko je už minulosťou. Zverejnili sme jasné pravidlá fungovania tejto stránky a postupne budeme odpovedať na všetky otázky, ktoré budú spĺňať vopred dané kritériá.

Zaviedol som tiež pravidelné pondelkové stretnutia s novinármi s hodnotením uplynulého týždňa a s informáciami o mojom týždennom programe. Novinári sa môžu pýtať na čokoľvek, nielen klásť otázky súvisiace s prezentovanou hlavnou témou stretnutia. V prípade záujmu je priestor aj na individuálne krátke rozhovory.

Ján Pavlík, Ružomberok

- Mojím cieľom je, aby služby úradu a jeho zamestnancov fungovali na klientskom princípe. Termín reálneho sprístupnenia klientského centra je závislý od termínu kolaudácie rekonštrukčných prác na radnici. Predpokladáme, že do konca marca by centrum už mohlo byť funkčné.

Informovanosť občanov chcem zlepšiť prostredníctvom rôznych informačných materiálov, brožúrok, letákov. Momentálne je vo finálnej fáze príprava manuálu pre občana. Novinkou by mali byť schránky dôvery a deň otvorených dverí mestského úradu. V súčasnosti zavádzame do praxe, aby sa akékoľvek schvaľované dokumenty, nariadenia či výsledky verejných súťaží stali, rovnako ako ostatné doteraz zo zákona povinne zverejňované dokumenty, vecou verejnou.

Prvým príkladom spolupráce a komunikácie s ľuďmi bola výzva súvisiaca s vytváraním komisií mestského zastupiteľstva. Občanov sme požiadali, aby predložili návrhy na priame občianske zastúpenie v nich. Táto ponuka sa medzi ľuďmi stretla s pozitívnou odozvou. Predložené návrhy sme už spracovali a obsadenie komisií prerokuje mestská rada aj zastupiteľstvo.

Z hľadiska komunikácie s ľuďmi je zaujímavou aktivitou projekt urbanE.T., partnerom ktorého sa stalo mesto Ružomberok. Je to dlhodobý kultúrno-sociologicko-urbnistický projekt, ktorý pracuje s témou mesta ako so živou štruktúrou a organizmom. Do hĺbky skúma rôznorodosť pohľadov na urbanistický koncept mesta.

Ľudia si málokedy uvedomujú, že mesto nie je len priestor a hmota, ale dá sa vnímať z rôznych uhlov pohľadu. UrbanE.T. je predovšetkým o ľuďoch a v Ružomberku sa zameriava v prvom rade na obyvateľov, ktorí budujú jeho identitu.

Primárnou úlohou projektu bude naučiť ľudí vnímať verejné priestory mesta ako platformu ich rekreácie, sociálneho a kultúrneho života.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 636
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 605
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 666
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 258
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 808
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 733
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 542
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 453
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 432
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 298
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Ružomberok v oranžovom

Futbalisti MFK Ružomberok uplynulý týždeň odohrali ďalšie dve prípravné stretnutia, tiež s mužstvami II. ligy, a to s poradovým číslom dva a tri.

6 h

Hokejisti Nitry zvíťazili v nedeľnom (24. 1.) zápase 34. kola Tipos extraligy na ľade Liptovského Mikuláša hladko 7:0. O triumfe rozhodli v druhej tretine, ktorú vyhrali 4:0. Liptáci si tak uplynulý týždeň ďalšie cenné body do tabuľky nepripísali.

24. jan
V Liptovskom Mikuláši malo cez víkend pozitívny test 52 ľudí.

Mesto Liptovský Mikuláš má za sebou víkendové testovanie.

24. jan
Testovanie v Čutkovskej doline.

Pozitivita neprekročila pol percenta.

24. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

24. jan

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

9 h

Policajti prosia verejnosť o pomoc.

24. jan

Skríningové testovanie na Kysuciach prebehlo bez problémov.

24. jan

Už ste čítali?