Priaznivé poveternostné podmienky umožnili zhotoviteľskej stavebnej spoločnosti vykonať počas končiacej sa zimy podstatnú časť zemných prác a preloženie inžinierskych sietí.
„Iba veľmi ťažko sa dajú robiť v mínusových teplotách betonárske práce. Bolo by to zbytočne na úkor kvality, čo rozhodne nechceme. Lepšie je chvíľu počkať na priaznivejšie počasie, kedy betón vyzrie tak, aby celé dielo bolo ozaj kvalitné. Dúfam, že jar príde čo najskôr a všetko sa stihne tak, aby sme mali nové námestie už cez letné prázdniny," povedal primátor Branislav Tréger.
"Pod základmi námestia skončila aj jedna z dôležitých spojovacích ciest do priemyselnej zóny. Každá zmena, samozrejme, vyvoláva rozdielne názory, no jednoznačným prínosom tohto projektu je odstránenie frekventovanej nákladnej automobilovej dopravy zo stredu mesta. Negatívom je zatiaľ nepostačujúce množstvo parkovacích plôch. Chceme postupne dobudovať ďalšie, aby sa zvýšila dopravná dostupnosť tejto časti," dodal Tréger.
Dominantným prvkom architektonického stvárnenia dlhé desaťročia chýbajúceho námestia bude motív historického situovania Liptovského Hrádku ako najvýchodnejšieho mesta Liptovskej kotliny na sútoku riek Belá a Váh prameniacich pod Kriváňom a Kráľovou hoľou. Celkové náklady na rozsiahlu rekonštrukciu priestoru pred sídlom mestského úradu vrátane novej cesty či chodníkov predstavujú sumu takmer dva milióny eur s podporou fondov Európskej únie