Aktivít v liptovskom turizme je veľmi veľa. Podľa členov cechu Združení turizmu Liptova je dôležitá ich koordinácia.
LIPTOV. Členovia cechu Združení turizmu si myslia, že treba robiť aktivity, ktoré by zabezpečili, aby všetci išli jedným smerom. Aby sa nestrácal, takzvaný, synergický efekt.
„Keďže tvoríme spoločný produkt a všetci máme spoločných zákazníkov, je pre nás veľmi dôležitý synergický efekt. Bez neho nemôže turizmus nikdy fungovať," povedal prevádzkovateľ penziónu Milan Macko.
„V turizme konkurencia nemusí byť vždy konkurenciou. V podstate každý spokojný hosť v jednom hoteli je živou reklamou pre druhý hotel," vysvetlil Macko.
Zlá správa sa šíri rýchlo
Turisti, podľa neho, vnímajú, napríklad, Liptov ako celok. Väčšina ľudí si z dovolenky nepamätá názov hotela, kde boli ubytovaní. Najdôležitejšie sú pre nich zážitky. Spomínajú na príjemných či nepríjemných vodičov autobusov, personál čerpacej stanice či policajtov.
Preto je veľmi dôležitá kvalita ponúkaných služieb. Jedna negatívna skúsenosť robí zlé meno celej krajine. „Zo skúseností viem, že zlá správa sa šíri desaťkrát rýchlejšie ako dobrá. Bez toho, aby štát nevidel turizmus ako pozitívum, sa nepohneme ďalej," dodal Macko.
Význam synergického efektu v turizme pre obyčajného obyvateľa regiónu je jeho neoddeliteľnou súčasťou.
„Čím viac turistov príde do regiónu, tým budeme mať lepšie cesty, živnostníci budú poskytovať lepšie služby, budeme mať viac autobusových spojov, krajšie stanice, milý personál, viac pracovných príležitostí. Prílev daní z turizmu financuje aj kultúrne a dôchodcovské aktivity, preto prináša život do regiónu," vysvetlil Anton Považský, predseda cechu Združení turizmu Liptova.
Zjednotený región je silný
Martin Géci, predseda Združenia cestovného ruchu Baranec tvrdí, že Liptov nie je len náš. „Nie je vlastníkom urbariátov, ani ochranárov, ani podnikateľských subjektov. My všetci máme len šťastie, že v takom regióne žijeme. Príroda nám ho dala do vienka a rozumným užívaním ho môžeme zveľaďovať a z neho žiť. Každý by si mal to šťastie uvedomiť a správať sa podľa toho. Len tak sa môžeme stať rovnocenným partnerom akejkoľvek špičkovej zahraničnej destinácií," skonštatoval Géci. „V regióne by mal turizmus robiť jeden imidž so spoločným cieľom. Len zjednotený región je silný," dodal Macko."