LIPTOVSKÝ HRÁDOK. Stavba je majetkom Železníc Slovenskej republiky a havarijný stav vznikol postupom času, keď začalo hniť provizórne drevené spevnenie a začal hroziť aj zosuv pôdy.
„Statik posúdil, že stavba je nevyhovujúca a pre ľudí nebezpečná. Vchod do priepustu sme uzavreli mrežami a na úseku sme znížili rýchlosť vlakov na 30 kilometrov za hodinu. Opatrenie však nemá vplyv na dopravu a meškanie,“ informovala Zuzana Chalupová z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky.
Ľudia sú nespokojní
Obyvatelia aj mesto sú nespokojní, keďže priepust, miestnymi nazývaný aj starý podchod, bol frekventovaný a slúžil ako skratka pre peších zo sídliska Belanská štvrť do centra mesta.
„Uzavretie priepustu sme so železnicami ihneď riešili. Ľudia sú nespokojní a stále sa na situáciu vypytujú. So správcom rokujeme, aby podchod čo najskôr sprevádzkovali,“ informoval primátor Liptovského Hrádku Branislav Tréger.
Mesto vybudovalo provizórnu obchádzku popod železničný most, ktorá je dlhšia približne o tristo metrov. Niektorí ľudia sú napriek tomu, podľa primátora, nedisciplinovaní, prechádzajú cez železničnú trať a zbytočne riskujú. „Musia byť trpezliví, situácia nie je jednoduchá, ale napriek tomu ju musíme vyriešiť čo najskôr,“ povedal Tréger.
Termín opravy nepoznajú
Priepust má malú svetlú výšku, len dva metre. V minulosti cezeň tieklo odklonené rameno rieky Belá, ktorá zásobovala vodou jazierka pri hrade a v arboréte. Potom vodu zviedli do betónového žľabu a obyvatelia ho začali využívať ako prechod na druhú stranu železničnej trate.
„Náklady na rekonštrukciu momentálne nie je možné vyčísliť, keďže sa ešte len začínajú prípravné práce, ktoré ukončíme ešte v máji. Potom začneme s rekonštrukciou pomocou injektáže špeciálnou polyuretánovou živicovou hmotou. Presný termín ukončenia zatiaľ nevieme upresniť,“ doplnila Chalupová.
Upozornila, že aj po rekonštrukcii budú môcť obyvatelia priepust používať len na vlastnú zodpovednosť.