LIPTOV. Liptov a Moravskoslezský kraj sa chcú podeliť o turistov. Európska únia na to dá 210-tisíc eur.
„Niečo má Morava, niečo má Liptov. Napríklad ostravská ulica Stodolní, známa v Európe svojimi zábavnými podnikmi, nie je v Mikuláši, Ružomberku ani v Žiline a Martine. Hory zase nie sú na Ostravsku,“ hovorí výkonný riaditeľ Klastra Liptov Ján Gemzický.
Spojený región má pritiahnuť európskych turistov v zime na lyžovačku, v lete na turistiku či na 40 termálnych bazénov a kúpele. Na Morave si počas tej istej dovolenky môžu pozrieť hrady a zámky, zoo a Dino park v Ostrave, a banské expozície.
Jedným z motívov kampane je slogan Navštív susedov, Navštiv sousedy za dve hodiny. Beží už na internete a na bilbordoch na obidvoch stranách hraníc.
Liptov navštívi ročne okolo dvoch miliónov turistov, z toho 600-tisíc z Česka. Zostávajú väčšinou na dve noci, no vracajú sa aj viackrát do roka. „Liptov je relatívne blízko. Pre Moravanov je tradičný cieľový trh. Pre nás je dôležité, že vyplňujú aj jar a jeseň mimo sezóny,“ dodáva Gemzický.
Slováci zatiaľ Moravu veľmi nevyhľadávali, za minulý rok tam registrujú zhruba 25-tisíc turistov zo Slovenska, čo je asi štvrtina zahraničných turistov.
Z ďalších peňazí z eurofondov chcú zasa spojiť slovenské a poľské Vysoké Tatry.