"V januári 2009 sme sa po výraznom oslabení kurzu zlotého voči euru stali pre Poliakov doslova zo dňa na deň oveľa drahšou destináciou, hoci sme vôbec nedvíhali ceny našich služieb," spresnila pre TASR hovorkyňa prevádzkujúcej spoločnosti Tatry mountain resorts Katarína Šarafínová.
Receptom na obrat k lepšiemu sa podľa nej ukázala aktívna marketingová stratégia. "Napriek objektívnemu zvyšovaniu nákladov sme sa snažili udržiavať stabilnú cenovú hladinu. Zároveň sme sa začali veľmi aktívne prezentovať na poľskom trhu a ponúkať potenciálnym návštevníkom výhodné pobytové balíky," vysvetlila.
"Celkový prínos zavedenia eura sa v tomto turbulentnom období hodnotí veľmi ťažko. Navyše, je to nesmierne náročná úloha i pre renomovaných ekonómov či politikov. Z nášho pohľadu je škodou, že v eurozóne nie sú krajiny, odkiaľ k nám prúdi najviac klientov, čiže Poľsko a Česko. Nemuseli by sa, napríklad, zdržiavať v zmenárňach," dodala Šarafínová.