LIPTOV. Elektronizácia zamestnávateľov odbremenila od predkladania tlačív, papierovania a zároveň im aj ušetrila náklady na poštovné.
Od októbra musia povinne komunikovať so Sociálnou poisťovňou aj zamestnávatelia s troma a viac zamestnancami výlučne elektronicky.
Tri tlačivá už po novom
„Registračný list svojich zamestnancov, mesačný výkaz poistného a príspevkov a výkaz poistného a príspevkov sú tlačivá, ktoré zamestnávatelia od začiatku októbra začali odovzdávať už iba po novom,“ potvrdila riaditeľka pobočky Sociálnej poisťovne v Liptovskom Mikuláši Jana Gemzová.
„Postupne zavádzame pre zamestnávateľov znižovanie hranice počtu zamestnancov, od ktorej zamestnávateľ zasiela registračný list fyzickej osoby, mesačný výkaz poistného a príspevkov i výkaz poistného a príspevkov v elektronickej forme. Od začiatku novembra budú túto dokumentáciu zasielať elektronicky aj zamestnávatelia s dvoma zamestnancami a od decembra aj s jedným zamestnancom," dodala J. Gemzová.
Lacnejšie aj pružnejšie
Tento krok, podľa nej, znamená pre zamestnávateľov nielen úsporu nákladov, ale aj viac možností okamžitej kontroly odoslaných či prijatých dokumentov.
„Zamestnávateľ tak vie pružnejšie odstrániť prípadné nedostatky, čo ocenia aj tí, ktorí z dôvodu chybne zaslaných údajov čakali dlhšie na vybavenie žiadosti o dôchodok, nemocenské dávky, či dávky v nezamestnanosti a inú agendu.“
Na elektronickú komunikáciu so Sociálnou poisťovňou stačí, ak zamestnávateľ alebo ním splnomocnená osoba uzavrie v pobočke dohodu o používaní elektronických služieb Sociálnej poisťovne pre odvádzateľov poistného.
„Následne mu v Sociálnej pisťovni vydajú bezpečnostný predmet, GRID kartu, ktorý slúži na prihlásenie do elektronických služieb a na overenie identity klienta pri zasielaní dokumentov," poznamenala riaditeľka.
Nie každý zamestnávateľ má však prístup k internetu. „V pobočke im umožníme prístup k elektronickým službám a dokumenty si môžu odoslať priamo tam. K dispozícii je používateľská príručka, manuál, inštruktážne video. Určite ocenia aj fundovaného zamestnanca, ktorý pomôže každému s elektronickým odosielaním dokumentov a poskytne mu potrebné informácie,“ dodala.