LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. „Napriek tomu, že nemám v obľube štatistiku, ale inak sa to nedá vyjadriť, dosiahli sme úspešnosť na 101,98 percent. Podiel na lepšom hospodárení Sociálnej poisťovne má aj výrazné znižovanie objemu pohľadávok,“ informovala riaditeľka pobočky v Liptovskom Mikuláši Jana Gemzová.
Ku koncu roka 2010 v liptovskomikulášskom okrese z celkového počtu 212 801 živnos-tníkov a firiem zverejnili 2 474 dlžníkov s dlhmi 15,734 milióna eur. O rok neskôr dlhy klesli na 12,271 milióna eur.
„Zefektívnili sme spoluprácu s exekútormi, keď pobočka vydala 4 036 exekučných návrhov, čo je skoro dvojnásobne viac ako v predchádzajúcom roku 2010. Aj to zlepšilo platobnú disciplínu a znížilo počet dlžníkov. Vo zverejnenom zozname bolo 6 738 subjektov, do konca roka 2011 ich bolo už o 4 396 menej,“ podotkla J. Gemzová.
Nemocenské dávky posielajú čo najskôr
V liptovskej pobočke sa usilujú, aby sa dávky sociálneho poistenia dostali ku klientom čo najskôr. Kým celoslovenský priemer doby trvania konania o nemocenskú dávku je 55 dní, v Liptove ho skrátili na 20 dní. Súvisí to s pribúdajúcimi klientmi, ktorým zasielajú dávky na účet. Rýchlejší spôsob si pochvaľujú najmä poberatelia úrazových dávok.
„V pobočke šetríme aj na prevádzkových nákladoch zo správneho fondu. Za minulý rok sme minuli na prevádzku 339 961 eur, čo je o desať percent menej oproti plánu. Vo zvyšovaní úspor budeme pokračovať,“ zdôraznila J. Gemzová.
Každého štvrtého maródujúceho nenašli
V nasledujúcich mesiacoch sa chcú zamerať na kontrolu práceneschopných poistencov, aby sa zvýšil počet vykonaných kontrol a zamedzilo sa zneužívaniu práceneschopnosti. V minulom roku bolo vykonaných necelých 18-tisíc kontrol, pričom išlo o kontrolu dodržiavania liečebného režimu alebo kontrolu spôsobilosti na prácu posudkovým lekárom.
„To, že kontroly boli zamerané správne, nasvedčuje aj fakt, že každého štvrtého kontrolovaného sme nenašli na adrese, kde mal byť počas práceneschopnosti,“ dodala J. Gemzová.