RUŽOMBEROK. V Ružomberku získavajú informácie o práci v centre Trojlístok a Likava. Sú rozdelení do skupín ma a s pedagógmi navštevujú sociálne centrá.
Z nich najviac zaujal ružomberský Trojlístok. Ide o centrum pre deti, mládež, starých i postihnutých. Praktikanti majú možnosť nahliadnuť dovnútra a sledovať personál i klientov pod vedením pracovníčky centra.
„V Trojlístku nám malé dievčatko ukazovalo, čo všetko majú deti k dispozícii. Pracovníčky sú ústretové a veľa času venujú klientom. Po skončení školy by som sa aj ja chcela venovať práve malým deťom a dospievajúcej mládeži,“ povedala študentka Daniela Toráčová.
„Mojím snom je založiť centrum pre deti zo sociálne slabých rodín a skvalitniť im život,“ dodala.
Aby sa človek rozhodol pre štúdium sociálnej práce, musí mať vzťah a nadanie pre starostlivosť o druhých. „Pre štúdium sociálnej práce som sa rozhodla, pretože pomáhať iným považujem za cnosť a snažím sa tak aj konať. Myslím, že ak človek šíri radosť a je ochotný pomôcť, obohatí to aj jeho život,“ zhodnotila študentka Miriam Paľová.
Činnosti sociálneho pracovníka vyžadujú rôzne úrovne vzdelávania. Katedra sociálnej práce preto kladie dôraz, aby sa absolvent praxe vyznačoval širokým roz- hľadom a hlbokými teoretickými aj praktickými vedomosťami zo sociálnej práce.
Zároveň vyžaduje, aby bol rozhľadený aj v etických, filozofických a morálnych otázkach svojej špecializácie.