Kamióny si mýlia hlavnú cestu s parkoviskom

Nákladné autá s drevom komplikujú dopravu v okolí papierenského závodu. Ľudia sa sťažujú, že sa nemôžu dostať z hlavej cesty do Liskovej. Spoločnosť tvrdí, že je za tým nedisciplinovanosť dopravcov.

Kamióny blokujú cestu počas jarnej a letnej ťažby dreva.Kamióny blokujú cestu počas jarnej a letnej ťažby dreva. (Zdroj: (ĽČ))

Kamióny s drevom komplikujú dopravu v okolí papierenského závodu. Ľudia sa sťažujú, že sa nemôžu dostať z hlavej cesty do Liskovej. Spoločnosť tvrdí, že je za tým nedisciplinovanosť dopravcov.

RUŽOMBEROK, LISKOVÁ. Na ceste z Liskovej na hlavný ťah medzi Ružomberkom a Liptovským Mikulášom postávajú kamióny naložené drevom. Čakajú na vyloženie guľatiny v papierenskom závode. Kamióny blokujú plynulosť premávky, skomplikovali dopravu do takej miery, že osobné autá majú problém po ceste do Liskovej prejsť.

SkryťVypnúť reklamu

„Parkovanie kamiónov na ceste je vážny bezpečnostný problém. Niekedy sa nedá vojsť do križovatky, konce guľatiny pretŕčajú do cesty, neraz museli dopravu riadiť policajti,“ povedal obyvateľ Likavky.

O problémoch, ktoré spôsobuje parkovanie kamiónov na ceste, spoločnosť Mondi SCP vie. Podľa Romana Seneckého, prezidenta spoločnosti, za nimi stoja najmä nedisciplinovaní dopravcovia, ktorí nedodržiavajú termíny vykládok.

Na vykladanie majú iba jedno zariadenie

Situácia, keď cestu z Liskovej blokujú autá naložené drevom, sa vyhrocuje dvakrát ročne, na jar a jeseň v čase ťažby. Surovinu dováža spoločnosť železničnou dopravou a kamiónmi. Vykladacie zariadenie je však iba jedno. Organizácia a časové rozloženie vykladania dreva musí byť detailne naplánované. Ak nejaké koliesko na mechanizme vypadne, pred závodom sa začnú hromadiť kamióny, ktoré zaberajú cestu a spôsobujú nebezpečné situácie.

SkryťVypnúť reklamu

„Vždy, keď takáto situácia nastane, ihneď ju riešime. Snažíme sa dopravcov naučiť, aby dodržiavali časové termíny na vykládku,“ povedala Marianna Matajová, riaditeľka životného prostredia spoločnosti.

Dopravcovia sa musia vopred ohlásiť

„Kapacita vykladania dreva je obmedzená, nemôžeme ju nafúknuť. Dopravcovia, žiaľ, nie vždy dodržiavajú čas vyhradený pre vyloženie dreva. Potom musia čakať v rade, kým je vykladacie zariadenie voľné,“ povedal prezident spoločnosti.

Každý kamión, ktorý mieri do závodu, musia najprv zaregistrovať cez internet. „Všetci, ktorí k nám idú, by sa mali nahlásiť. My im dáme termín vyloženia,“ vysvetlil Senecký.

Kolóny pred vstupom do areálu sa tvoria vtedy, ak dopravcovia systém nerešpektujú.

„Cieľom je, aby si vodiči uvedomili, že ak prídu mimo termín, nevyložíme ich. Čakaciu lehotu potom môžu radšej stráviť v motoreste, pokojne sa najesť, lebo inak budú stáť tri hodiny pred fabrikou a posúvať auto každých desať minút,“ spresnil Senecký.

SkryťVypnúť reklamu

Nebudú doplácať na nedisciplinovanosť

Denne vyložia v závode desiatky kamiónov s drevom. Postaviť pre ne veľké parkovisko, aby nestáli na ceste by, podľa Seneckého, nebolo efektívne.

„Premyslená organizácia dodávok dreva je výhodnejšia, ako investovať státisíce eur pre nedisciplinovanosť dopravcov,“ uzavrel riaditeľ.

Od roku 2009 sa znížilo množstvo kamiónov, ktoré dovážajú drevo pre papierne, takmer trojnásobne. Kamiónovú dopravu nahradili železničnou, drevo dovážajú vo vagónoch najmä z Ukrajiny a východu Slovenska, zvyšok pochádza zo západu.

„Problém s kamiónmi, ktoré stoja na prístupovej ceste do Liskovej, dnes už nie je taký výrazný ako kedysi, aj keď ho stále nevieme úplne odstrániť. Prispelo k tomu zníženie nákladnej dopravy a zároveň lepšia organizácia vykladania dreva,“ uzavrel Senecký.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Liptov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 93 919
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 918
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 602
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 460
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 716
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 385
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 259
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 687
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Medvede pri Liptovskej Kokave.

Medvedici nasadili sledovací obojok.


2

Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


Ondřej Smetana.

MFK Ružomberok opäť mení trénera.


Pamätník by mal byť hotový do jesene.

Staviteľom je Ústredný zväz židovských náboženských obcí v Slovenskej republike.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu