Na Oldtimer Rallye Tatry sa predstaví šesťdesiat veteránov

Adrenalínovým zážitkom a novinkou súťaže historických vozidiel Oldtimer Rallye Tatry bude tento rok výstup účastníkov na Kráľovu hoľu.

Piaty ročník Oldtimer Rallye Tatry sľubuje účastníkom súťaže historických vozidiel okrem športového zážitku aj adrenalínový výstup na Kráľovu hoľu.Piaty ročník Oldtimer Rallye Tatry sľubuje účastníkom súťaže historických vozidiel okrem športového zážitku aj adrenalínový výstup na Kráľovu hoľu. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ: MAREK JURIŠ)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Piaty ročník Oldtimer Rallye Tatry sľubuje účastníkom súťaže historických vozidiel okrem športového zážitku aj adrenalínový výstup na Kráľovu hoľu a tiež zážitky z poznávania prírody nielen Vysokých Tatier, ale aj Nízkych Tatier zo severnej aj južnej strany.

Divákom zasa prehliadku zaujímavých historických vozidiel. „Prvýkrát od vzniku súťaže Oldtimer Rallye Tatry sme upravili trať takým spôsobom, že nebude smerovať aj cez Poľsko, ale povedie len na Slovensku. Chceme totiž účastníkom, medzi ktorými sú aj zahraniční veteránisti, ukázať viac nízkotatranských malebných zákutí,“ dozvedeli sme sa od Jaroslava Petrana, riaditeľa súťaže z organizačného Veteran clubu Liptov v Liptovskom Mikuláši.

SkryťVypnúť reklamu

Trať povedie aj na Kráľovu hoľu

„Veteránisti, ktorí budú mať odvahu, budú môcť vyjsť na najvyššie položené miesto na Slovensku vo výške 1946 metrov nad morom dostupné motorovým vozidlom,“ dodal J. Petran.
Trasa z obce Šumiac na Kráľovu hoľu má desať kilometrov s výškovým prevýšením tisíc metrov. Zaujímalo nás, či ju historické vozidlá dokážu zvládnuť.

„Pre tie, ktoré sú v dobrom technickom stave, by to nemal byť problém. Ale sme pripravení aj na možnosť, že nie všetci veteránisti naberú odvahu na takýto adrenalínový prvok súťaže, alebo budú chcieť svoje vozidlo radšej šetriť. Pre tých sme pripravili historický autobus Š 706 RTO z roku 1956, ktorý ich na legendárnu Kráľovu horu vyvezie," vysvetlil J. Petran.

„Zároveň máme pripravené ďalšie mobilizačné prostriedky, odťahový traktor a šesť moderných vozidiel s pohonom 4x4 pre prípad, že by sa na niektorom z historických vozidiel vyskytla porucha. Takýmto spôsobom chceme umožniť dostať sa na Kráľovu hoľu všetkým účastníkom podujatia, aby mali možnosť pokloniť sa Slovensku z legendárneho miesta,“ dodal.
Účastníci môžu spoznať Slovensko aj z civilizovanejšej stránky, pretože etapovými mestami sú okrem Liptovského Mikuláša aj Banská Bystrica, Poprad, Vysoké Tatry a Liptovský Hrádok.

SkryťVypnúť reklamu

Diváci uvidia šesťdesiat veteránov

Piaty ročník Oldtimer Rallye Tatry je limitovaný počtom šesťdesiatich vozidiel. „Štartovná listina je už takmer naplnená. Na toto náročné veteránske podujatie sú prihlásené zaujímavé veterány ako Ford T Runabout Roadster Black z roku 1918, Citröen B2 Torpedo z roku 1924, Chrysler 50 Roadster z roku 1925, Fiaty 503 a 509 z roku 1926, Rolls Royce z roku 1928, rôzne tipy anglických Jaguárov, športových MG, Healeyov, Triumphov, československých Tatier či Aeroviek, ruské Volgy, dokonca aj londýnsky taxík,“ poznamenal J. Petran.

Jazdiť na nich budú veteránisti nielen zo Slovenska, ale aj Českej repuliky, Nemecka, Rakúska, Chorvátska a Poľska. Organizátorov mrzí, že medzi účastníkmi nebudú súťažiaci s exotickými vozidlami zo Švédska, Francúzska či Kanady ako pred dvoma rokmi. Na druhej strane museli odmietnuť účasť dvom posádka z Ukrajiny, pretože historická autenticita ich veteránov nevyhovovala kritériám súťaže.

SkryťVypnúť reklamu

„Teší nás však záujem napríklad veteránistov z Nemecka. Dlhoročný účastník Jens Rödel nás požiadal urobiť všetko preto, aby sa na štartovnej listine našlo jedno miesto aj pre jeho sedemdesiatdvaročného otca. Hubert Rödel si totiž veľmi želá zúčastniť sa Oldtimer Rallye Tatry na jeho exotickom trojkolesovom vozidle Dreirad PKW Reliant Regal, ktoré vyrobili v roku 1965,“ dodal riaditeľ súťaže.

Oldtimer Rallye Tatry pripravuje pod vedením Jaroslava Petrana už niekoľko mesiacov tridsaťčlenný organizačný tím. Čestné predsedníctvo tvoria Vladimír Maňka, europoslanec a župan Banskobystrického samosprávneho kraja, Juraj Blanár, poslanec parlamentu a župan Žilinského samosprávneho kraja, Karol Pavlů, prezident Asociácie historických vozidiel Slovenska aj primátori etapových miest Banskej Bystrice, Liptovského Hrádku, Liptovského Mikuláša, Popradu a Vysokých Tatier: Peter Gogola, Branislav Tréger, Alexander Slafkovský, Anton Danko a Ján Mokoš.

Popri športovom programe a spoznávaní tatranskej prírody Veteran club Liptov pripravil pre účastníkov aj sprievodné kultúrne podujatia. Nebudú chýbať hudobné vystúpenia pre milovníkov soulovej, cigánskej či opernej hudby aj vystúpenie spevokolu Tatran.

Kde a kedy možno veteránistov vidieť

Oldtimer Rallye Tatry 2012 slávnostne otvorí primátor Alexander Slafkovský vo štvrtok 23. augusta o 9. 30 hodine na Námestí osloboditeľov v Liptovskom Mikuláši, kde medzi 8. a 10. hodinou budú historické vozidlá vystavené.
Štart prvej etapy, ktorá má dĺžku trate bezmála 95 kilometrov, bude o 10. hodine a jej trasa povedie cez letisko Jochy v Jakubovanoch, Jamník, Liptovský Hrádok, Pavčinu Lehotu, Bešeňovú a späť do Liptovského Mikuláša.
Pred štartom druhej etapy v piatok 24. augusta budú môcť záujemcovia opäť vidieť vystavené historické vozidlá od 8. do 10. hodiny na Námestí osloboditeľov v Liptovskom Mikuláši. Dĺžka trate druhej etapy je 133 kilometrov a povedie do Svätého Kríža, Liptovskej Osady, Korytnice, cez Donovaly do Banskej Bystrice a na Tále.
Najdlhšia tretia etapa s dĺžkou 192 kilometrov je na programe v sobotu 25. augusta na trati Tále, Kráľova hoľa, Poprad, Starý Smokovec, Pribylina, Liptovský Hrádok a Liptovský Mikuláš.

V nedeľu 26. augusta uvidia diváci opäť historické vozidlá na štarte na Námestí osloboditeľov v Liptovskom Mikuláši o 9.30 hodine, odkiaľ sa vydajú hromadne na spanilú jazdu mestom. Zaujímavá bude aj súťaž o najkrajšie historické vozidlo s posádkou v dobových kostýmoch Concours d` Elegance od 11. hodiny na Námestí osloboditeľov, kde sa uskutoční aj vyhlásenie výsledkov Oldtimer Rallye Tatry 2012.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Liptov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 452
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 631
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 418
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 465
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 051
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 659
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 556
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 132
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Obľúbený predajca elektroniky NAY pokračuje vo svojom VEĽKOM VÝPREDAJI.


Najlepšie tímy.

Organizátorov teší účasť.


Ilustračná fotografia.

Podľa rozpisu hlavných pojednávaní by sa v kauze malo začať pojednávať 15. apríla.


TASR
Zásahový tím pre medveďa hnedého v Jasenskej doline.

Okres Liptovský Mikuláš rozdelili.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu