LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Veľký projekt realizujú v rámci slovensko-poľskej cezhraničnej spolupráce Klaster Liptov a Biuro promocji Zakopané v oblasti cestovného ruchu s názvom Tatry spoločne.
„Vo významných destináciách dávno pochopili, že nestačí stavať nové lanovky, hotely, akvaparky, mimochodom, v tomto roku sa na Liptove investovalo do cestovného ruchu neuveriteľných 52 miliónov eur, ale treba investovať aj do ľudí, ktorí vytvárajú atmosféru prostredia, kam sa chodí za oddychom. V službách je to vždy tak, že sa stretáva človek s človekom. Ak nie je personál pripravený poskytnúť prívetivú pohostinnosť, ani zlaté lanovky a postele to nenahradia," prízvukoval projektový manažér Klastra Liptov Ján Gemzický.
Zároveň zdôraznil, že hlavným zámerom spomínaného cezhraničného projektu je dostať do popredia Tatry ako celok. „Samozrejme, vytvoríme tak väčšiu a komplexnejšiu ponuku služieb a pritiahneme viac turistov. Tak, ako to robia napríklad v Alpách. Spájajú sa talianske, rakúske, švajčiarske organizácie a vytvárajú spoločné produkty. Toto je naším cieľom, nie kradnúť si turistov, ale pritiahnuť ich k nám na dlhšie obdobie. Keď je niekto týždeň v Zakopanom, nech si na jeden deň odbehne na Liptov a naopak," pokračoval Gemzický.
„Realizáciou tohto projektu, výrobou a distribúciou veľkého množstva propagačných materiálov naša spolupráca nekončí. Práve naopak, mal by byť začiatkom čoraz hlbších vzájomných väzieb a ďalších spoločných projektov. Tatry nás nerozdeľujú, ale spájajú. Navzájom sme si konkurenciou, ale jej najvyššou formou je práve spolupráca, ktorá nám prinesie zvýšenie konkurencieschopnosti na európskom trhu," dodal.