DEMÄNOVSKÁ DOLINA. Cieľom projektu Tatry spoločne, ktorý Klaster Liptov vytvoril v spolupráci s poľským partnerom zo Zakopaného, bolo predstaviť Tatry, ako región ktorý dokáže ponúknuť alternatívu pre Alpy.
„Chceme osloviť nielen domáce trhy, ale aj návštevníkov z Ruska, Ukrajiny, Maďarska z pobaltských štátov či náročnejších turistov zo západnej Európy. Expanzia na široký európsky trh je prioritná pre obidvoch partnerov. Projekt je ďalším krokom k posilneniu spoločného partnerstva a skutočnej cezhraničnej spolupráce,“ doplnil J. Gemzický.
Spoja celý tatranský región
Tatry majú podľa projektového manažéra z Klastra Liptov Jána Gemzického čo ponúknuť.
„Dokážeme sa zaujímavo dopĺňať, poľské Zakopané je kultúrnym centrom, slovenské Tatry a Liptov sú zaujímavé turistickými a prírodnými atrakciami,“ dodal J. Gemzický.
Základom spolupráce bol okrem výmeny informácií aj spoločný marketingový plán v podobe printovej a internetovej reklamy a aj spoločných propagačných materiálov pre turistov v zahraničí.
„V budúcnosti by sme chceli, aby sa do projektu zapojili aj ďalší partneri. Veľkým prínosom bude, keď sa nám podarí spojiť celý tatranský región, no to ešte istý čas potrvá. Počas viac ako dvojročnej spolupráce sme dokázali presvedčiť mnohých zdržanlivých podnikateľov nielen na našej, ale aj poľskej strane,“ vysvetlil projektový manažér.
Možno príde aj Tour de Pologne
Zofia Godlewska je z partnerského Biura Promocji Zakopanego. Povedala, že liptovských partnerov neberú ako konkurenciu.
„Tatry sú pre nás spoločnou vymoženosťou susedných regiónov, nemôžu nás deliť, ale spájať. Položili sme pevné základy trvalej spolupráce. Tatry chceme propagovať ako celok, podobne, ako to robia v Alpách, neprezentujú ich ako francúzske, švajčiarske, nemecké či rakúske. Sú to Alpy,“ povedala Z. Godlewska.
Spolupráca priniesla pozitívne výsledky. „Kríza turizmu nezasiahla Liptov a Zakopané v takej miere ako iné regióny. Už pracujeme na ďalších plánoch, napríklad chceme dostať jednu z etáp prestížnych cyklistických pretekov Tour de Pologne na slovenskú stranu Tatier. Aj v rámci slovensko-poľskej olympijskej kandidatúry treba ukázať, že vieme naozaj spolupracovať," dodal.
Andrzej Kawecki, riaditeľ Biura Promocji Zakopanego, tiež potvrdil, že spolupráca pomohla obom regiónom v súťaži na Európskom turistickom trhu ľahšie zvládnuť následky hospodárskej krízy.