LIPTOVSKÝ HRÁDOK. Elektronizácia služieb samosprávy prispieva k jednoduchšiemu vybavovaniu úradných záležitostí.
Obyvatelia si môžu svoje povinnosti splniť v akomkoľvek čase bez nutnosti osobne navštíviť mestský úrad počas stránkových dní.
Zavádzanie možnosti komunikovať s úradom elektronickou cestou podľa odborníkov prispieva aj k vyššej se- rióznosti obyvateľov a podnikateľov pri platení daní a poplatkov či pri plnení si ohlasovacej povinnosti. Výhovorky, že počas stránkových dní nestihli na úrad prísť, preto nie sú v Liptovskom Hrádku akceptovateľné.
Bedeker – potrebujem si vybaviť
„Na mestskom portáli prostredníctvom služby Bedeker - potrebujem si vybaviť ponúkame spolu 83 samosprávnych procesov a činností. Všetky potrebné dokumenty a tlačivá sú tiež v elektronickej podobe,“ dozvedeli sme sa od Jána Kazára, prednostu mestského úradu v Liptovskom Hrádku.
Stránka Bedeker - potrebujem si vybaviť je rozdelená na štyri samostatné sekcie podľa druhu služieb.
Napríklad v sekcii Životné prostredie a výstavba je tridsaťdva procesov a činností so stručnou charakteristikou každej z nich, s možnosťou stiahnuť si potrebné dokumenty aj s kontaktmi na konkrétneho úradníka, ktorý službu zabezpečuje.
„Platby za daňové povinnosti voči mestu, poplatok za tuhý komunálny odpad alebo ďalšie poplatky stanovené mestom môžu ľudia zaplatiť zo svojho účtu prostredníctvom internetbankingu,“ pripomenul prednosta.
Rozšíria najčastejšie využívané činnosti
V elektronizácii služieb samosprávy plánujú v Liptovskom Hrádku pokračovať aj v nasledujúcom období napriek tomu, že všetky tieto činnosti mesto hradí z vlastného rozpočtu.
„Rozširovať a skvalitňovať našu ponuku budeme v tých samosprávnych činnostiach, ktoré využívajú ľudia najčastejšie a musia pre ne osobne navštevovať mestský úrad. Medzi také určite patria matričné činnosti a evidencia obyvateľstva či oblasti výstavby a životného prostredia,“ povedal J. Kazár.