LIPTOVSKÉ SLIAČE. Iniciatíva, ktorá sa strela s podporou regionálneho a následne celoslovenského združenia miest a obcí, má vyústiť do spísania petície, ktorú chce odovzdať vedeniu rezortu dopravy.
„Nezávisle na sebe ma oslovilo viacero drobných gazdov. Posťažovali sa mi na platnú novelu zákona, kvôli ktorej nesmú od začiatku tohto roku so svojimi malotraktormi vyjsť už ani na miestne komunikácie a cesty III. triedy. Niektorí už za tento priestupok, keď sa iba snažili prepraviť na svoje políčka, dostali riadne mastné pokuty," vysvetlil starosta najväčšej liptovskej obce.
Malotraktory patria k dedinskému prostrediu
Svojpomocne vyrobené malotraktory si podľa neho zaslúžia väčšiu mieru tolerancie zo strany dopravnej polície. Štatistiky nehodovosti týchto strojov neodmysliteľne patriacich k dedinskému životu ľudí bytostne spojených s pôdou a poľnohospodárstvom nie sú vôbec dramatické.
„Mnohé tieto originálne výtvory majú také vybavenie, že ich konštruktéri sa nemusia hanbiť ani v porovnaní so sériovo vyrábanými poľnohospodárskymi strojmi. Samozrejme, nemám na mysli tolerovanie žiadnych nešvárov, napríklad jazdy pod vplyvom alkoholu," pokračoval.
Policajti ich kontrolovali v strede obce
Nevyhnutnú prevádzku podomácky vyrobených malotraktorov by bolo treba zlegalizovať pravidelnou odbornou prehliadkou technického stavu. Kedysi niečo obdobné fungovalo, keď ich majitelia pristavili v stanovenom termíne uprostred obce a policajti skontrolovali brzdy či svetlá.
„Verím, že štát prehodnotí príslušnú legislatívu, lebo je pritiahnuté za vlasy trestať ľudí snažiacich sa svojpomocne niečo si dopestovať. Kde je ochota zmeniť veci k lepšiemu, tam sa vždy nájde možný spôsob," dodal Ondrejka.