LIPTOV. V prvom kole preto ani jedno ubytovacie zariadenie spomedzi 16 hodnotených nezískalo maximálny počet troch hviezdičiek a dve sa ušli iba trom špičkovým hotelom.
„Inšpirovali sme sa svetoznámym francúzskym hodnotením kvality. Získať čo i len jednu michelinskú hviezdu je túžbou každého hoteliera. Aby to malo svoj význam, ani my nechceme a nemôžeme rozdávať hviezdy len tak. Ich hodnota by sa rýchlo zdevalvovala a ničomu by to nepomohlo," prízvukovala riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Liptov Darina Bartková.
Aj projektová manažérka organizácie Andrea Urbanová zdôraznila, že jediným zámerom je dvíhať kvalitu služieb na ešte vyššiu úroveň. „Je predsa veľkým omylom myslieť si, že ak niekto má iba jednu michelinskú hviezdu, je to znak nekvalitnej prevádzky. Práve naopak, a tak to musí byť aj u nás, keď sa chceme naozaj zdokonaľovať," vysvetlila Urbanová.
„Na Slovensku je viacero veľmi kvalitných hotelov a reštaurácií, no ašpirovať na michelinskú hviezdu znamená pracovať na úrovni perfekcionizmu. Preto je skvelé, že vznikol projekt Liptovská hviezda, ktorý hľadá vo svojom regióne najlepších z najlepších. Porovnávaním sa s priemerom naše služby určite nepozdvihneme," dodal renomovaný šéfkuchár a člen hodnotiacej komisie Gabriel Kocák.