LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. V Liptovskom Mikuláši otvoril Národný ústav celoživotného vzdelávania Poradenské centrum pre dospelých. Centrum pre celoživotné vzdelávanie, sídliace v budove Strednej odbornej školy stavebnej na ulici Jura Janošku, aktuálne ponúka 44 bezplatných vzdelávacích programov, ktoré by mali ľuďom pomôcť lepšie sa uplatniť na trhu práce.
„Vzdelávacie kurzy poskytujeme v odboroch, po ktorých je aktuálne na Slovensku a v Európe najväčší dopyt. Sú to napríklad remeslá a služby, ťažba a úprava surovín, hutníctvo, poľnohospodárstvo, drevospracujúci priemysel, papierenský priemysel, automobilový priemysel, stavebníctvo, strojárstvo a elektrotechnika, ale ponúkame vzdelanie aj v oblasti manažmentu,“ povedal tútor Poradenského centra pre dospelých v Liptovskom Mikuláši Ladislav Pardel.
Pomôžu aj zamestnaným
Do kurzov poradenského centra sa môžu prihlásiť dospelí zamestnaní ľudia, ktorí hľadajú lepšie uplatnenie na trhu práce.
„Radi poskytneme naše služby ľuďom, ktorí majú trvalý pracovný pomer, sú živnostníci alebo samostatne zárobkovo činné osoby, sú na materskej alebo rodičovskej dovolenke, prípadne sú zdravotne ťažko postihnutí a zároveň zamestnaní. Naši kvalifikovaní tútori pomôžu klientom zorientovať sa na trhu práce, poskytnú informačné a poradenské služby v oblastiach kariérneho rozvoja, rozšírenia či získania kvalifikácie,“ dodal Pardel.
Ľudia, ktorí sa vzdelávajú, sú úspešnejší
Štatistiky podľa Pardela ukazujú, že Slováci nie sú dostatočne pripravení na slovenský a európsky trh práce. Najväčším problémom je vzdelanostná úroveň a kvalita profesionálneho zamerania Slovákov, preto Národný ústav celoživotného vzdelávania rozbehol projekt, ktorý pomáha ľuďom bez kvalifikovaného vzdelania a špecializácie získať potrebné zručnosti.
„Analýza štatistík potvrdzuje, že pracujúci občania, ktorí sa celoživotne vzdelávajú, nemajú problém sa kedykoľvek uplatniť, na rozdiel od tých občanov, ktorí sa raz vyučili a na svojom vzdelanostnom raste prestali pracovať. Slovenská republika je v počte osôb zúčastňujúcich sa na programoch vzdelávania s 2,8 percentami medzi poslednými členskými krajinami Európskej únie,“ dodal Pardel.