RUŽOMBEROK. Ružomberská radnica rovnako, ako druhé liptovské okresné mesto, dostala dotáciu na elektronizáciu služieb samosprávy vo výške milión eur.
Obyvatelia mesta, ktorí si pomáhajú pri vybavovaní úradných dokumentov internetovou stránkou mesta, na nej nachádzajú len informácie o tom, ako majú postupovať.
Prípadne sa dostanú aj k tlačivám, ktoré si doma vytlačia, vyplnia a hotové zanesú na mestský úrad. Po novom si väčšinu základnej občianskej agendy súvisiacej s mestským úradom vybavia jednoducho cez internet.
Niektoré dokumenty môžu vybaviť aj cez mobil
Mesto vybralo viac ako sto najčastejších úkonov, ktoré obyvatelia mesta využívajú a pripravuje ich elektronizáciu. Jedenásť z nich bude možné vybaviť aj prostredníctvom mobilného telefónu.
„Ide najmä o služby úsekov: dane a poplatky, cestná doprava, správa, hospodárenie a nakladanie s majetkom, štátne sociálne dávky, sociálna pomoc a pomoc v hmotnej núdzi,“ vymenovala Michaela Milá, hovorkyňa mesta Ružomberok.
Chcú znížiť administratívnu záťaž
„Cieľom projektu je sprístupnenie moderných elektronických komunikačných kanálov za účelom obojsmernej komunikácie bez nutnosti osobnej návštevy úradu,“ povedala Milá.
Radnica verí, že sa podarí posunúť úroveň poskytovaných služieb tak, aby sa znížila administratívna záťaž obyvateľov mesta, podnikateľov ale aj samotného úradu.
„Očakávanými prínosmi sú aj zefektívnenie procesov pri poskytovaní služieb, zvýšenie transparentnosti a zvýšenie kvality poskytovaných služieb,“ doplnila hovorkyňa.
Nový systém elektronickej komunikácie budú ešte testovať, do ostrej prevádzky ho spustia v októbri 2015.