LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Chodci, ktorí sa chcú dostať cez hlavnú cestu pretínajúcu mesto v celej dĺžke, môžu využiť jediný podchod na Garbiarskej ulici. Zaberie im to o trocha viac času, ale vyhnú sa nebezpečnému prebiehaniu pomedzi autá.
Druhý podchod je na Ulici 1. mája, využívali ho najmä ľudia, ktorí pracovali v závode Maytex. Výroba vo fabrike ustala, rovnako ako frekvencia chodcov na blízkej ceste. Podchod preto mesto nechalo uzavrieť.
Využívali ho najmä zamestnanci Maytexu
„V dobe, keď bol podchod ešte v prevádzke, ho využívalo asi len desať percent chodcov. Pre väčšinu bol totiž rýchlejší spôsob prejdenia na druhú stranu komunikácie cez priechod pre chodcov. Navyše bol podchod znečisťovaný a poškodzovaný vandalmi,“ vysvetlil dôvod uzatvorenia podchodu na Ulici 1. mája Ľubomír Hán, vedúci oddelenia dopravy na Mestskom úrade v Liptovskom Mikuláši.
Dnes frekvencia stúpa, priemyselná výroba vo východnej časti mesta ožíva, pribúdajú obchody a rôzne prevádzky.
„V dopravnej špičke sa nemôžem dostať na druhú stranu cesty, ak neriskujem tým, že sa doslova vrhám pred idúce autá. Podchod je nefunkčný a chýba semafor pre chodcov. Niekedy mám pocit, že si musím zobrať dovolenku, aby som cez cestu vôbec prešiel,“ povedal Marek, ktorý pracuje v blízkej výrobnej spoločnosti.
Zvažujú sfunkčnenie semaforu
Mesto považuje súčasné možnosti prechádzania cez cestu za dostatočne bezpečné. „Bezpečnosť chodcov pri prechádzaní sa zvýšila už v minulosti tým, že sa komunikácia zmenila zo štvorpruhu na dvojpruh. V miestach priechodov pre chodcov sa zriadili ostrovčeky, čo skrátilo trasu chodca prechádzajúceho cez cestu,“ spresnil Hán.
Doplnil, že mesto zvažuje pre zvýšenie bezpečnosti a pohodlia pri prechádzaní aj sfunkčnenie svetelnej signalizácie na priechode pre chodcov pri apartmánoch Liptov.
Oslovili by aj blízke spoločnosti
Záujem verejnosti o opätovné otvorenie druhého podchodu je zatiaľ slabý. Pokiaľ by ale narastal počet pripomienok a žiadostí, radnica sa myšlienke nebráni.
„Môžeme otvoriť rokovanie s obchodnou sieťou Lidl a s blízkymi prevádzkami komplexu Modom so zámerom finančnej spoluúčasti pri rekonštrukcii a znovuotvorení podchodu, ktorý by využívali aj ich zákazníci,“ uzavrel Hán.