Piatok, 18. jún, 2021 | Meniny má VratislavKrížovkyKrížovky

Informačné centrá sa nechávajú inšpirovať českými kolegami

Cesta ku kvalite v 21. storočí bol názov pracovného stretnutia Asociácie informačných centier Slovenska v Liptovskom Mikuláši.

V Informačnom centre v Liptovskom Mikuláši kladú dôraz na spokojnosť návštevníkov.V Informačnom centre v Liptovskom Mikuláši kladú dôraz na spokojnosť návštevníkov. (Zdroj: ĽUBICA KUBIŠOVÁ)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Asociácia informačných centier Slovenska (AICES) funguje už dvadsať rokov a založili ju v Liptovskom Mikuláši.

Hlavnou témou dvojdňového stretnutia bolo zapájanie sa turistických informačných centier do Národného systému kvality služieb cestovného ruchu.

Zažili krízu, ale prekonali ju

Ivona Fraňová, prezidentka Asociácie informačných centier Slovenska povedala, že dôležitá bola výmena názorov, skúsenosti ale aj diskusia o problémoch, ktoré cestovný ruch trápia.

Pred dvadsiatimi rokmi začínal AICES s veľkým nadšením, chceli budovať kvalitné informačné centrá. Veľa vecí si im za pomoci štátu aj partnerov podarilo. Prešli ale aj krízou.

„Bolo to asi pred piatimi rokmi, keď sa začalo spochybňovať, či informačné centrá majú význam. Opäť sme sa ale naštartovali. Pochopili sme, že najdôležitejšia je kvalita a najlepším výsledkom spokojný turista alebo návštevník,“ spresnila I. Fraňová.

Inšpiráciou pre AICES je Česká republika. V krajine funguje štyristo certifikovaných informačných centier, na Slovensku ich je päťdesiatsedem.

„Problémom nie je vybudovať informačné centrum, no udržať ho. Typickým príkladom úspešného informačného centra je centrum v Liptovskom Mikuláši,“ spresnila I. Fraňová.

Najdôležitejšia je kvalita

Radek Chaloupka z českého ministerstva pre miestny rozvoj vysvetlil, že v Čechách sa o kvalitu stará národný program, systém kvality služieb. Na Slovensku je jeho zavádzanie iba v začiatkoch.

„Radi sa so slovenskými partnermi podelíme s našimi trojročnými skúsenosťami, aby sa vyvarovali zbytočných začiatočníckych chýb pri hľadaní cesty, akým spôsobom pripraviť a zavádzať do praxe nevyhnutný program kvality,“ dodal R. Chaloupka.

Informačné centrum v Liptovskom Mikuláši vzniklo pred dvoma desiatkami rokov v čase, keď bol slovenský turizmus ešte v plienkach.

Za ten čas ponuka služieb v turizme nadobudla úplne iné rozmery. Je to spojené hlavne s väčším množstvom práce pri distribúcii informácií.

Nebolo toľko možností

„Urobili sme pokrok aj v oblasti marketingu a propagácie. Napríklad každý rok vydávame štyri druhy informačno-propagačných materiálov v šiestich jazykoch, staráme sa o internetovú stránku, propagáciu cez sociálne siete či mobilné aplikácie. Technický pokrok je samozrejmosťou, pred dvadsiatimi rokmi nebolo toľko možností,“ povedala Jana Piatková, riaditeľka Informačného centra mesta Liptovský Mikuláš

Pokračovala, že vlastným produktom je sprievodcovská služba so šiestimi prehliadkovými trasami v meste. Štyri môžu návštevníci využiť v celom regióne Liptov.

„Naším cieľom je, prirodzene, hlavne kvalita a čo najvyšší štandard poskytovaných služieb. Základom je práca s návštevníkom v informačnom centre, kde sa ročná návštevnosť pohybuje na úrovni približne osemdesiattisíc domácich aj zahraničných klientov,“ uzavrela J. Piatková.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  2. Zázračná škola so zelenou strechou
  3. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  4. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  5. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  6. Crème de la crème po slovensky
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Po Slovensku na motorke
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  2. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  3. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  4. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  5. Zázračná škola so zelenou strechou
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Crème de la crème po slovensky
  8. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  9. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  10. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 557
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 13 526
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 696
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 198
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 7 719
  6. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 266
  7. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 6 223
  8. Po Slovensku na motorke 5 887
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 252
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 4 454
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Diskusiu sledujte naživo vo štvrtok o 14. hodine.


15. jún

Vodný park v Bešeňovej po ôsmich mesiacoch opäť sprístupnili návštevníkom.


TASR 14 h

Životná púť voňavej hviezdy, kávy Emília, začala v roku 1935 v talianskom prístavnom meste Terst, keď kávičkárski gurmáni v laboratóriách namiešali kávovú zmes z vyše 6 rôznych káv druhu Arabica.


16. jún
V pobrežných pásoch lesa si majitelia osádzajú mobilné domy bez povolenia.

Ľudia nemajú šancu na voľný prístup k vodnej ploche.


22 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Nečakaná správa o skone Júliusa Kohúta zasiahla mnohých.


13 h

Ľudia nemajú šancu na voľný prístup k vodnej ploche.


22 h

Medvede sa v minulosti v našom regióne nevyskytovali.


16. jún

K príčine smrti sa vyjadria, až keď budú k dispozícii laboratórne výsledky. Predbežne to s očkovaním nesúvislo.


15. jún

Už ste čítali?