Štvrtok, 24. september, 2020 | Meniny má Ľuboš, ĽuborKrížovkyKrížovky

Diskusia ukázala, že premostenie Váhu niektorí ľudia aj vítajú

V súvislosti s modernizáciou železničnej trate medzi Liptovským Mikulášom a Popradom zvolal primátor Ján Blcháč verejné rokovanie. Hlavnou témou neboli len fakty o modernizácii, ale aj premostenie rieky Váh na Belopotockého ulicu v Liptovskom Mikuláši.

Proti mostu cez Váh v týchto miestach ľudia spísali petíciu. Diskusia ukázala, že niektorí ľudia, naopak, premostenie Váhu vítajú.Proti mostu cez Váh v týchto miestach ľudia spísali petíciu. Diskusia ukázala, že niektorí ľudia, naopak, premostenie Váhu vítajú. (Zdroj: MAREK JURIŠ)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Na verejnú diskusiu so zástupcami mesta, investorom, projektantom a spoločnosťou, ktorá vypracovala odborný posudok na premostenie rieky Váh, prišlo viac ako sto ľudí. Kapacita malej zasadačky mestského úradu nestačila. Názory proti výstavbe mosta vyvažovali tí, ktorí premostenie ponad Váh vítajú.

Železnice Slovenskej republiky ako investora zastupoval Jozef Tvrdoň, projektanta, teda spoločnosť Reming Consult Karol Dobosz a za Dopravoprojekt, ako odborného posudzovateľa prišiel Ivan Gábriš.

Oddychovú zónu zničia autá

Verejnému prerokovaniu predchádzala petícia od približne 1600 ľudí. Tí sa postavili proti plánovanej výstavbe mosta ponad Váh a rozšíreniu Belopotockého ulice. Ľudia samosprávu aj investora v petícii žiadajú, aby na prepojenie novej železničnej stanice s centrom mesta využila južný variant cesty smerom na Kamenné pole. Toto cestné napojenie považujú za najlepší spôsob.

Poslanec Peter Cibák prekládku železničnej trate víta, prekáža mu ale umiestnenie spomínaného mosta. „V moderných mestách vo svete sa akúkoľvek dopravu snažia z miest vytláčať. V Liptovskom Mikuláši je to naopak. Dopravu z okraja mesta privedieme priamo do centra. Autá zničia celú oddychovú zónu, pribudnú nielen na ulici Belopotockého, ale aj Vajanského a Partizánov,“ dodal.

Atraktívnejší bude sever mesta

Poslanec Alexander Slafkovský sa vyjadril, že most medzi Športovou a Belopotockého ulicou nie je potrebný. Rozvoj južného mesta, teda územia na Kamennom poli, ako budúcej obytnej zóny, už roky stagnuje.

„Nikto zatiaľ nevie kedy, kto a koľko ľudí tam bude bývať, keďže počet ľudí v meste dlhodobo pomaly klesá. Nahráva tomu aj problém s novými pracovnými príležitosťami. Ak pôjde železnica južnou časťou mesta, atraktívnejšie územie pre rozvoj, bude skôr na sever od súčasnej železničnej trate,“ vysvetlil bývalý primátor.

Dopravné riešenie a nahradenia mosta vidí v napojení nového južného obchvatu mesta na mestskú časť Palúdzka na západe a na cestu 1/18 za mestskou časťou Okoličné na východe.

Most by spojil stanicu s mestom

Vrlíkova ulica je podľa niektorých jej obyvateľov frekventovaná už dnes. Ďalšiemu zahusteniu dopravy nenahráva ani početná obytná zóna, základná škola a stým súvisiaci veľký pohyb detí.

Potvrdil to aj Peter Vrlík, ktorý tam býva. „Nie je veľmi vhodné, aby autá z novej stanice boli presmerované na už aj tak dosť zaťaženú cestu. Problémom bude aj kruhový objazd pri Vrbickom kostole a svetelná križovatka na Kollárovaj ulici.“

Dodal, že ak má byť Liptov turistickým centrom európskeho významu, Liptovský Mikuláš potrebuje dôstojnú autobusovú aj vlakovú stanicu. Tou bude podľa vizualizácií skôr tá nová, ako súčasná a most ju logicky spojí s centrom a dopravu odľahčí vo všetkých smeroch.

„Modernizácia železničnej trate a most je projekt vo verejnom záujme. Aj naša rodina z dôvodu takého projektu pred časom prišla pre štyri metre v Okoličnom o dom a museli sme sa presťahovať. Išlo o rekonštrukciu cesty pre nebezpečnú zákrutu," povedal.

Ľudia by museli chodiť obchvatmi

Dodal, že v tej súvislosti by bolo určite zaujímavé poznať názor ľudí z Podtatranského ulice, na ktorej im vlaky chodia doslova cez záhrady. Ak by sa niektorý vykoľajil, mohol by ohroziť nielen ich majetky, ale aj životy, ako to bolo už v minulosti. Odklonením železnice z mesta sa takej situácia dá predísť. Z tohto pohľadu je debata o moste nie namieste.

Vladimír Fajčík, architekt a urbanista, býva na Vrbickej ulici. Vysvetlil, že mesto sa vždy rozrastá po určitých líniách, okolo ktorých sa vyvíjajú rozvojové krivky. Podobne to bolo aj so starou železničnou stanicou. Tá bola v minulosti viac ako kilometer od centra mesta spojená Hodžovou cestou. Postupom rokov a rastom mesta sa táto ulica stala súčasťou mesta a stanica je takmer v centre. Rovnakým vývojom by mohla prejsť aj Belopotockého ulica.

„Ak by sa plánovaný most na ponad Váh nepostavil, ľudia z centra mesta by museli chodiť peši na novú vlakovú a autobusovú stanicu obchvatmi, teda cez diaľničný privádzač alebo Vrlíkovu ulicu a Iľanovský most. Takú situáciu v súvislosti s ďalším rozvojom mesta si veľmi neviem predstaviť,“ dodal architekt a urbanista.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  6. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  2. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  3. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  4. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  5. Kreatívne učenie
  6. Teraz je čas hýbať sa s VENU® SQ
  7. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  8. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  9. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  10. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 32 902
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 18 989
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 16 192
  4. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 13 160
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 12 431
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 869
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 574
  8. Zatepľujete? Stavte na kvalitný materiál od expertného výrobcu 9 183
  9. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 8 717
  10. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 8 562
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Pozrite sa, ako hralo vaše družstvo

Uplynulý víkend priniesol niekoľko výborných zápasov. My sme si vybrali tieto.

Ľubeľa - Palúdzka v oranžovom plus brankár.

Ružomberská nemocnica zastavila testovanie pre samoplatcov

Dôvodom je zhoršujúca sa epidemiologická situácia v regióne, ktorá plne vyťažuje Ústav klinickej mikrobiológie vo vojenskej nemocnici

Ženu z Jamníka hľadajú od soboty, prvý raz pomáha v pátraní aj dron

Hľadajú ju desiatky záchranárov, psovodov, dobrovoľníkov aj vrtuľníky.

Ženu hľadajú už od soboty.

Na časovke družstiev štartovali zvučné mená

Jediné cyklistické amatérske podujatie svojho druhu na Slovensku – to je časovka družstiev, ktorá má už 17-ročnú tradíciu. Súčasnými organizátormi sú Liptáci z Liptov Cycling Teamu.

Víťazný tím na štarte.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Padol nový rekord, Žilina je pod kontrolou

V nemocniciach je hospitalizovaných 143 pacientov.

Obmedzenie svadieb platí už pre celú Oravu

Štáb rozhodol, okres Dolný Kubín prijíma rovnaké opatrenia, aké platia v námestovskom a tvrdošínskom okrese.

Obmedzenie svadieb spôsobilo na Orave paniku

Limit 30 ľudí na svadbe spôsobil v okresoch Námestovo a Tvrdošín paniku. Hostiny sa presúvajú do dolnokubínskeho okresu. Zajtra kvôli tomu zasadne krízový štáb.

Už ste čítali?