Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Diskusia ukázala, že premostenie Váhu niektorí ľudia aj vítajú

V súvislosti s modernizáciou železničnej trate medzi Liptovským Mikulášom a Popradom zvolal primátor Ján Blcháč verejné rokovanie. Hlavnou témou neboli len fakty o modernizácii, ale aj premostenie rieky Váh na Belopotockého ulicu v Liptovskom Mikuláši.

Proti mostu cez Váh v týchto miestach ľudia spísali petíciu. Diskusia ukázala, že niektorí ľudia, naopak, premostenie Váhu vítajú.Proti mostu cez Váh v týchto miestach ľudia spísali petíciu. Diskusia ukázala, že niektorí ľudia, naopak, premostenie Váhu vítajú. (Zdroj: MAREK JURIŠ)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Na verejnú diskusiu so zástupcami mesta, investorom, projektantom a spoločnosťou, ktorá vypracovala odborný posudok na premostenie rieky Váh, prišlo viac ako sto ľudí. Kapacita malej zasadačky mestského úradu nestačila. Názory proti výstavbe mosta vyvažovali tí, ktorí premostenie ponad Váh vítajú.

Železnice Slovenskej republiky ako investora zastupoval Jozef Tvrdoň, projektanta, teda spoločnosť Reming Consult Karol Dobosz a za Dopravoprojekt, ako odborného posudzovateľa prišiel Ivan Gábriš.

Oddychovú zónu zničia autá

Verejnému prerokovaniu predchádzala petícia od približne 1600 ľudí. Tí sa postavili proti plánovanej výstavbe mosta ponad Váh a rozšíreniu Belopotockého ulice. Ľudia samosprávu aj investora v petícii žiadajú, aby na prepojenie novej železničnej stanice s centrom mesta využila južný variant cesty smerom na Kamenné pole. Toto cestné napojenie považujú za najlepší spôsob.

Poslanec Peter Cibák prekládku železničnej trate víta, prekáža mu ale umiestnenie spomínaného mosta. „V moderných mestách vo svete sa akúkoľvek dopravu snažia z miest vytláčať. V Liptovskom Mikuláši je to naopak. Dopravu z okraja mesta privedieme priamo do centra. Autá zničia celú oddychovú zónu, pribudnú nielen na ulici Belopotockého, ale aj Vajanského a Partizánov,“ dodal.

Atraktívnejší bude sever mesta

Poslanec Alexander Slafkovský sa vyjadril, že most medzi Športovou a Belopotockého ulicou nie je potrebný. Rozvoj južného mesta, teda územia na Kamennom poli, ako budúcej obytnej zóny, už roky stagnuje.

„Nikto zatiaľ nevie kedy, kto a koľko ľudí tam bude bývať, keďže počet ľudí v meste dlhodobo pomaly klesá. Nahráva tomu aj problém s novými pracovnými príležitosťami. Ak pôjde železnica južnou časťou mesta, atraktívnejšie územie pre rozvoj, bude skôr na sever od súčasnej železničnej trate,“ vysvetlil bývalý primátor.

Dopravné riešenie a nahradenia mosta vidí v napojení nového južného obchvatu mesta na mestskú časť Palúdzka na západe a na cestu 1/18 za mestskou časťou Okoličné na východe.

Most by spojil stanicu s mestom

Vrlíkova ulica je podľa niektorých jej obyvateľov frekventovaná už dnes. Ďalšiemu zahusteniu dopravy nenahráva ani početná obytná zóna, základná škola a stým súvisiaci veľký pohyb detí.

Potvrdil to aj Peter Vrlík, ktorý tam býva. „Nie je veľmi vhodné, aby autá z novej stanice boli presmerované na už aj tak dosť zaťaženú cestu. Problémom bude aj kruhový objazd pri Vrbickom kostole a svetelná križovatka na Kollárovaj ulici.“

Dodal, že ak má byť Liptov turistickým centrom európskeho významu, Liptovský Mikuláš potrebuje dôstojnú autobusovú aj vlakovú stanicu. Tou bude podľa vizualizácií skôr tá nová, ako súčasná a most ju logicky spojí s centrom a dopravu odľahčí vo všetkých smeroch.

„Modernizácia železničnej trate a most je projekt vo verejnom záujme. Aj naša rodina z dôvodu takého projektu pred časom prišla pre štyri metre v Okoličnom o dom a museli sme sa presťahovať. Išlo o rekonštrukciu cesty pre nebezpečnú zákrutu," povedal.

Ľudia by museli chodiť obchvatmi

Dodal, že v tej súvislosti by bolo určite zaujímavé poznať názor ľudí z Podtatranského ulice, na ktorej im vlaky chodia doslova cez záhrady. Ak by sa niektorý vykoľajil, mohol by ohroziť nielen ich majetky, ale aj životy, ako to bolo už v minulosti. Odklonením železnice z mesta sa takej situácia dá predísť. Z tohto pohľadu je debata o moste nie namieste.

Vladimír Fajčík, architekt a urbanista, býva na Vrbickej ulici. Vysvetlil, že mesto sa vždy rozrastá po určitých líniách, okolo ktorých sa vyvíjajú rozvojové krivky. Podobne to bolo aj so starou železničnou stanicou. Tá bola v minulosti viac ako kilometer od centra mesta spojená Hodžovou cestou. Postupom rokov a rastom mesta sa táto ulica stala súčasťou mesta a stanica je takmer v centre. Rovnakým vývojom by mohla prejsť aj Belopotockého ulica.

„Ak by sa plánovaný most na ponad Váh nepostavil, ľudia z centra mesta by museli chodiť peši na novú vlakovú a autobusovú stanicu obchvatmi, teda cez diaľničný privádzač alebo Vrlíkovu ulicu a Iľanovský most. Takú situáciu v súvislosti s ďalším rozvojom mesta si veľmi neviem predstaviť,“ dodal architekt a urbanista.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  3. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  4. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  6. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  9. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 26 089
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 486
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 219
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 751
  5. Po Slovensku na motorke 6 772
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 522
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 024
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 745
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 465
  10. Crème de la crème po slovensky 3 186
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Ilustračné foto.

Poranenie rebier a mnohopočetné odreniny utrpela v nedeľu dopoludnia po páde z bicykla pri Stanišovskej jaskyni 42-ročná Slovenka. Žene pomáhali horskí záchranári z Nízkych Tatier.


TASR 22m
Relácia MY Športujeme denne prináša dynamický prehľad športových aktualít, exkluzívne rozhovory a aj rady a tipy nielen pre športovcov.

Pozrite si MY športujeme.


2 h
V okrese Ružomberok bude potrebný pre pohyb do práce a do prírody 7-dňový test od 15. februára.

Žiadosti podnikateľov prijíma ružomberská radnica do 30. júna 2021.


SITA 20. jún
Víťaz druhého kola svetového pohára v nemeckom Marklebergu - Jakub Grigar

Mikulášsky kajakár Jakub Grigar, zvíťazil na druhom kole svetového pohára v nemeckom Marklebergu, kde po triumfe v semifinále svoju najrýchlejšiu jazdu zopakoval aj vo finále.


a 1 ďalší 19. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Starohaličana zavalila slama. Neprežil.


18. jún

Na miesto boli privolaní po zrážke osobného auta s nákladným.


21 h

Mladý medveď navštevuje v dedine včelára.


18. jún

Vieme, kedy ju plánujú sprístupniť pre verejnosť.


TASR 20. jún

Už ste čítali?