Nová trasa tunela by Hrboltovú úplne obišla

Razenie tunela Čebrať výrazne skomplikovali geologické problémy, diaľničiari si nechali vypracovať prieskum. Jedným z riešení môže byť aj nová trasa tunela.

Navrhovaná trasa tunela by sa zavŕtala ešte pred Hrboltovou. Diaľničiari ale definitívne stanovisko ešte nezaujali.Navrhovaná trasa tunela by sa zavŕtala ešte pred Hrboltovou. Diaľničiari ale definitívne stanovisko ešte nezaujali. (Zdroj: (TASR))

RUŽOMBEROK. Tunel Čebrať s dĺžkou viac ako dva kilometre je súčasťou diaľničného úseku Hubová Ivachnová. Razenie tunela slávnostne začali diaľničiari spolu s predstaviteľmi staviteľa, združenia firiem OHL ŽS a Váhostav – SK vlani na jeseň.

Po pár mesiacoch a vyrazených len niekoľko desiatok metrov museli práce zastaviť. Objavili sa vážne problémy s geologickým podložím, pôda bola nestabilná a začala sa zosúvať.

Odpovede na otázku – čo ďalej s dôležitým tunelom mali dať geologické skúšky.

Problémy s podzemnými vodami

Diaľničiari hovoria o dvoch možnostiach vyriešenia si-tuácie. Pokiaľ by tunel razili po pôvodnej trase, boli by nevyhnutné rozsiahle opatrenia týkajúce sa zníženia hladiny podzemných vôd. Práve podzemné vody spôsobujú nestabilnosť svahu.

SkryťVypnúť reklamu

Riešenie je ale riskantné a nie je trvalé. Môže ohroziť zdroje pitnej vody, narušiť režim vody v pôde, čo by mohlo negatívne ovplyvniť najmä lesné porasty na povrchu.

Ľudia by sa zbavili nákladných áut

Druhou a reálnejšou možnosťou je odklonenie trasy tunela Čebrať. Mesto Ružomberok a obec Likavka spracovali pre to doplnky k územným plánom, ktoré by to umožňovali.

Z návrhu novej trasy tunela je zrejmé, že bude potrebné vyraziť ďalší západný portál pri Hrboltovej. Zásadným rozdielom ale je, že tunel by sa mal zavŕtať pred Hrboltovou. Pomôcť by to malo hlavne obyvateľom mestskej časti. Zbavili by sa tak nadmernej záťaže nákladných áut, s ktorými sa musia deliť o už tak či tak úzke miestne cesty.

Tunel sa predĺži 
o 1,6 kilometra

Trasa by mala pokračovať viac na sever, oproti pôvodnému plánu až o 700 metrov. Výhodný portál by sa prípade novej trasy tunela nachádzal tesne pred mimoúrovňovou križovatkou pri Likavke.

SkryťVypnúť reklamu

Tunel Čebrať sa zmenou trasy predĺži z pôvodných 2 kilometrov na 3,6 kilometra.

Ešte nie je úplne isté, ako problém s tunelom Čebrať diaľničiari vyriešia.

„Národná diaľničná spoločnosť momentálne analyzuje výsledky geofyzikálneho prieskumu a jednotlivých meraní. Analýza je časovo náročnejšia z dôvodu jej rozsahu a technickej zložitosti,“ povedala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.

„Jednou z podmienok pre úvahy o spôsoboch sanácie predmetného územia je potreba aktualizácie a doplnenia územného plánu dotknutých obcí. Avšak do momentu prijatia konečného rozhodnutia o sanačných opatreniach by bolo zo strany Národnej diaľničnej spoločnosti nekorektné vyjadrovať sa k možným alternatívam,“ doplnila hovorkyňa.

Motoristi sa mali na diaľnicu D1 napájať pred Ružomberkom už v roku 2017. Problémy pri razení pôvodnej trasy tunela Čebrať ale termín otvorenia úseku pravdepodobne odsunú.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Liptov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 100 747
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 259
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 002
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 464
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 232
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 095
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 977
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 462
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Hlavná cesta je úzka a krajnice sú minimálne.


4
Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Medvede pri Liptovskej Kokave.

Medvedici nasadili sledovací obojok.


2

Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu