Tibor Repček, učiteľ nemčiny z bilingválneho gymnáziu v Liptovskom Mikuláši sa tiež pripojil k Iniciatíve slovenských učiteľov. Na svojom blogu vytvoril aj vlastný projekt, nazval ho Denník štrajkujúceho učiteľa.
LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Projekt Tibora Repčeka zaujal nielen učiteľov, ale aj ľudí ktorí si cenia toto povolanie. Každý deň štrajku pridáva článok, v ktorom informuje o aktuálnom dianí v kocke, aby podporovatelia nestrácali prehľad v téme.
Denník štrajkujúceho učiteľa v priebehu niekoľkých dní videlo na sociálnej sieti už približne 4 - tisíc ľudí a lajkovalo asi 150. Mladý učiteľ to považuje v malom regióne za úspech. „Potvrdzuje to fakt, že my učitelia v štrajku nie sme sami,“ komentoval záujem ľudí.
Iniciatívu slovenských učiteľov podporil spoločne s kolegami preto, že im nie je jedno, ako kvalita vzdelania v štátnych školách postupne vytráca. So znižovaním kvality vzdelania sa zase postupne rozpadajú dobré vyhliadky do budúcnosti Slovenska.
Žiakom nepomôže len technika
„Ak má byť štrajk úspešný, musí doň vstúpiť čo najviac ľudí, musia v ňom tí ľudia vydržať čo najdlhšie a tých ľudí musí byť počuť. Denník štrajkujúceho učiteľa je môj spôsob, ako o sebe dám počas štrajku vedieť verejnosti,“ vysvetli T. Repček.
Občas sa pýta žiakov, ktorých učí, či je to teraz lepšie, keď majú viac počítačov, projektorov, rôzneho softvéru a rýchlejší internet. „Väčšinou mi odpovedajú, že aj tak sa stále musia učiť to isté a často s učiteľmi, ktorí to všetko nevedia správne používať. Hovoria mi z duše,“ opísal svoje pocity mladý učiteľ nemčiny.
Jediné, čo tento stav môže, podľa Tibora zmeniť k lepšiemu, je začať sa naozaj starať o tých, ktorí to držia v rukách, teda sami učiteľov. Prečo štrajkuje za vyššie platy vysvetlil tým, že viac peňazí pre učiteľov znamená, že si nemusia hľadať ďalšie zamestnanie a môžu sa naplno venovať učeniu či prípravám na hodiny.
Témou bolo zastrašovanie
„Iste je potrebná aj väčšia sloboda a podpora učiteľov, ale ak si nedokážeme zarobiť na živobytie v jednej práci, budeme z nej utekať do druhej a postupne odídeme nadobro. Komu potom budeme dávať väčšiu slobodu a podporu, a ako chceme žiadať od prepracovaného a zároveň podhodnoteného učiteľa vyššiu kvalitu,“ pýta sa mladý nemčinár.
Rovnako ako v každom meste, sa štrajkujúci učitelia stretli aj v Liptovskom Mikuláši. Hlavnou témou bolo ich zastrašovanie. „Do štrajku by sa určite zapojilo viac kolegov, ale niektorí sa boja. Zastrašovanie učiteľov sa ťažko dokazuje, ale dá sa proti nemu brániť. Iniciatíva slovenských učiteľov preto vypracovala dokument s radami, ako na to,“ povedal.