Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Koľajnice v meste zarástli, kto ich potrebuje?

Cez ružomberské sídlisko Roveň prejde nákladný vlak len raz za niekoľko mesiacov. Časť trate 
nevyužíva nikto, ale 
Železnice Slovenskej republiky ju zrušiť neplánujú.

Majiteľ dráhy, ktorej súčasťou je aj niekoľko priecestí, o jej likvidácii neuvažuje.Majiteľ dráhy, ktorej súčasťou je aj niekoľko priecestí, o jej likvidácii neuvažuje. (Zdroj: MIRO GEJDOŠ)

RUŽOMBEROK. Licenciu na prevádzkovanie odbočky z hlavnej železničnej trate, takzvanej vlečky smerom na Biely Potok, majú v súčasnosti dve spoločnosti. Sú to Lesy Slovenskej republiky a Doprastav.

Lesy využívajú vlečku na prístup do svojho expedičného skladu dreva.

„Naposledy sme ju využili vo februári tohto roka, keď sme nakladali tri vagóny,“ informoval Vlastimil Rezek, hovorca štátnych lesov, ktoré uzavreli zmluvu o poskytovaní vlečkových služieb s viacerými spoločnosťami.

Mestské lesy trať už nepotrebujú

Spoločnosťou, ktorá železničnú trať využíva tiež len sporadicky, ale počíta s ňou aj v budúcnosti, je píla Wood Working. Nachádza sa na Sládkovičovej ulici v tesnej blízkosti koľají.

„Rezivo nakladáme do vagónov raz alebo dvakrát za šesť mesiacov. Tento rok sme trať ešte nevyužili,“ povedala vedúca píly Iveta Korčeková.

V blízkosti koľajníc sa nachádza aj sklad Mestských lesov Ružomberok. Podľa riaditeľa spoločnosti Milana Šlávku s nákladnou vlakovou dopravou už nepočítajú.

„Nie je to pre nás vhodné, lebo nemáme ani nakladaciu rampu. Posledný vagón sme naložili v januári minulého roka.“

Železničná trať však pokračuje cez ulicu Pod skalami až za Ružomberok. Po nej vlak neprešiel niekoľko rokov. Majiteľ trate Železnice Slovenskej republiky ju ale podľa hovorkyne Martiny Pavlíkovej odstrániť nemieni. Spoločnosť Doprastav má stále licenciu na jej používanie v prípade výstavby a návozu štrkov.

Niektorí ľudia vlaky neregistrujú

„Ja som vlak na Rovni nevidela už veľmi dávno. Ani som nevedela, že tadiaľto ešte chodia,“ čudovala sa obyvateľka sídliska Simona.

„Pamätám si, že vagóny, naložené drevom, chodili kedysi do bývalého závodu Solo. Aj teraz počujem raz za čas, že vlak prechádza. Väčšinou je to ráno. Myslím, že preváža drevo do neďalekých skladov,“ povedal dôchodca Slavomír, ktorý býva v paneláku neďaleko koľajníc.

V minulom storočí premával po tejto trase aj legendárny vlak Korýtko. Spájal Ružomberok s kúpeľmi Korytnica za Liptovskou Osadou.

Zaujímavosťou je, že sa pri trati nachádza aj budova bývalej železničnej stanice Ružomberok – Malé nádražie. Vlastnia ju železničiari, ale v súčasnosti ju prenajímajú súkromnej osobe ako rodinný dom.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pomáhajte čítaním
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 29 989
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 632
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 743
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 129
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 865
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 604
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 990
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 811
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 193
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 177
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Hrboltová ide na postup, jesennú časť odohrali bez jedinej prehry

Hovorili sme s trénerom futbalistov TJ Iskra Hrboltová Milanom Krivošom. Nič iné ako postup v ružomberskej mestskej časti sa v súťažnom ročníku 2020/2021 neberie.

Hrboltová v zelenom v zápase proti Lipt. Ondreju.

Stredoslovenská energetika, a.s., prijíma nové preventívne opatrenia

S účinnosťou od 26. októbra 2020 do odvolania SSE, z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zatvára svoje zákaznícke centrá pre verejnosť.

Samosprávy pripravujú odberové miestnosti

Výber miestností ovplyvňuje aj očakávané nepriaznivé počasie. Liptovské samosprávy hľadajú dobrovoľníkov.

Vojaci prechádzali mestom navrhnuté odberové miesta v Ružomberku.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?