RUŽOMBEROK. Rozhlas prináša mestu v poslednej dobe viac starostí ako osohu. Väčšina ľudí z centra ho už nevníma a niektorí sa naň sťažujú. Do budúcnosti s ním už nepočíta ani vedenie mesta.
„Rozhlas zostane len v mestských častiach. Z ostatných ulíc ho v blízkej dobe úplne odstránime. Životný štýl a potreby občanov sa menia. Nikto nevyjde na obed pred reštauráciu ani si neotvorí okno v práci, aby si vypočul oznamy,“ povedal Michal Praženica, asistent ružomberského primátora.
Sťažností aj nákladov je čoraz viac
Väčšina ľudí sa k dôležitým informáciám dostáva prostredníctvom iných komunikačných kanálov, najmä cez internet.
„Rozhlas vôbec nevnímam. Občas začujem, že z neho hrá nejaká stará pesnička, ale nepočúvam ho. Párkrát som to skúšal, ale nič som nerozumel. Ozývalo sa to z každej strany,“ skonštatoval Ružomberčan Peter.
Hoci stovky ampliónov pokrývajú takmer všetky ulice, ich prevádzka a údržba už nie je efektívna. Miestnu pokladnicu stojí ročne okolo päťtisíc eur a náklady sa stále zvyšujú. Pribúdajú aj sťažnosti občanov na kvalitu oznamov.
Náhradou by mali byť už v blízkej budúcnosti sms správy s dôležitými informáciami. Mesto ich bude bezplatne posielať všetkým, ktorí prejavia záujem.
Minulý rok pokryli ďalšie ulice
„Na nový informačný systém už prebehla aj verejná súťaž. Umožní nám spravovať databázu kontaktov podľa ulíc a záujmu občanov o jednotlivé oznamy. Podobnú technológiu využíva aj armáda a civilná ochrana. O podrobnostiach budeme Ružomberčanov včas informovať,“ spresnil Praženica.
V mestských častiach Biely Potok, Hrboltová a Černová rozhlas zostane. V posledných dvoch menovaných ho v minulom roku aj rozširovali na ďalšie ulice, takže v súčasnosti ich pokrýva úplne.
Podnikateľka si rozhlas pochvaľovala
Mestský rozhlas v súčasnosti hlási oznamy pravidelne v pondelok, stredu a piatok. Väčšinou informuje o dôležitých podujatiach organizovaných mestom, ale aj o odstávkach elektrickej energie a podobne.
Občas ho na komerčné oznamy a reklamy za poplatok využívajú aj firmy.
„Neviem ako ostatní, ale my máme dobré skúsenosti. Keď sme otvorili predajňu, zaplatili sme si oznam a hneď k nám prichádzali zákazníci,“ podelila sa o skúsenosti podnikateľka Barbora.