RUŽOMBEROK. Cyklokorytnička je pýchou Ružomberka a Revúckej doliny. Kvalitný a dlhý cyklochodník môže závidieť nejedna samospráva. Milovníci histórie a najmä jednokoľajových historických železníc snívali o obnove trate a starého spojenia medzi Ružomberkom a Korytnicou. Šlo by o pútavú atrakciu, ale jej obnova by bola mimoriadne drahá a údržba náročná.
Odkaz železničnej trate, po ktorej sa vozili kúpeľní hostia a personál do Korytnice, zachováva cyklochodník. Pri jeho výstavbe využili starý železničný násyp, popri trase čoskoro pribudnú aj náučné panely, ktoré budú pripomínať staré Korýtko.
Kvalitný cyklochodník
Trasa sa dnes začína pri starej Zápalkárni a končí v kúpeľoch. O cykloturistiku Revúckou dolinou je záujem. Je bezpečná, dlhá a neprerušovaná. Pre málo znalých môže byť problém nájsť jej začiatok. Ružomberská radnica preto prichádza s riešením predĺženia trasy ešte ďalej, až po železničnú stanicu. Cyklokorytničku tým sprístupnia väčšiemu okruhu cyklistov.
„Viesť by mala od stanice po ľavej strane Revúcej poza Billu a ďalej popri Revúcej až po Kosovo, kde sa napája na cyklotrasu do Korytnice,“ opísal Pavol Šrankota z Útvaru hlavného architekta mesta.
Mesto vyčlenilo takmer 10-tisíc eur na spracovanie projektovej dokumentácie a intenzívne už pracuje na usporiadaní vlastníckych vzťahov.
Súčasť veľkého projektu
Cyklochodník medzi stanicou a Kosovom má v budúcnosti vytvárať kostrovú časť siete mestských cyklochodníkov. Navzájom prepoja uzlové body, ktorými sú železničná stanica a centrum mesta, so sídliskovými časťami.
Peniaze na predĺženie by chcela radnica hľadať v externých zdrojoch tak, ako to bolo v prípade už existujúcej Cyklokorytničky.