Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Výstavbu horskej železnice si vyžiadal rozvoj priemyslu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Kosicko-bohuminska zeleznica (1867-1872)

Je zaujimave, ze v priebehu 5 rokov bola postavena na tu dobu kvalitna technicka trat.

Sme v 21.storoci a v priebehu 10 rokov dokazali statne zeleznicne spolocnosti postavit a sprevadzkovat dopravu na 100 km useku rychlostou 160 km/h, pricom dalsie modernizacie postupuju velmi pomaly a velmi neobratne. Ak si odmyslime ze zapadne Slovensko je geograficky pomerne lahkym technickym usekom, pri sucasnom tempe mozeme predpokladat ze do roku 2030 sa bude nejaky persching rutit rychlostou 160 km/h do Kosic :-)

Podobne sme na tom aj s vystavbou dialnic. 20 rokov od samostatnosti a novych zaciatkov sme neboli schopni dostavat aspon tu jedinu ucelenu dialnicu, a pritom tie najproblemovejsie horske useky nas este cakaj.
V tomto zmysle ma napadla Chorvatska republika, ktora v priebehu 10 rokov dokazala postavit skoro 1000 km dialnic, pricom zacinala v roku 1996 po 5-rocnej krvavej vojne aj na uzemiach okupovanych nacionalne zalozenou Republikou Srpska Krajina...

Ach, kam kracas Slovensko ?
 


Už ste čítali?